"Stranger Things" Netfliksa pozwoli Coca-Coli ożywić niewypał z lat 80-tych?

Netflix i Coca-Cola nawiązują współpracę przed premierą kolejnego sezonu „Stranger Things".

Publikacja: 22.05.2019 16:37

"Stranger Things" Netfliksa pozwoli Coca-Coli ożywić niewypał z lat 80-tych?

Foto: Bloomberg

W połowie lat osiemdziesiątych XX wieku Coca-Cola wprowadziła na rynek New Coke, która miała być rewolucją na rynku napojów gazowanych. Ostatecznie już po kilku miesiącach produkt zniknął z półek, a koncern musiał zaakceptować porażkę. Jednak teraz New Coke ma wrócić na rynek w limitowanej edycji, a wszystko to dzięki hitowi Netfliksa - „Stranger Things", którego akcja toczy się właśnie w latach osiemdziesiątych.

Z pomysłem, by przywrócić New Coke w krótkiej serii, wyszli twórcy serialu – Ross i Matt Duffers. Uznali to, jak informuje CNN, za dobry sposób promocji kolejnego sezonu „Stranger Things", którego akcja toczyć się będzie latem 1985 roku. Coca-Cola uznała to za dobry pomysł.

Według Stuart Kronague, szefowej części koncernu odpowiedzialnej za napoje gazowane, to świetna okazja, by pokazać, że Coca-Cola ma poczucie humoru na swój własny temat. Oraz okazja do ćwiczenia nowych form docierania z reklamą do konsumentów.

- Zmieniamy się i próbujemy wprowadzać innowacje w sposób wykraczający poza tradycyjne nowe produkty. To innowacja kulturowa - mówiła Kronague CNN Business. – Kupowanie 30 sekundowego spotu, by pokazać się w określonym momencie, nie jest już tak opłacalne, jak było kiedyś.

Zdaniem Coca-Coli zmieniające się przyzwyczajenia konsumentów, którzy zamieniają kablówkę na serwisy takie jak Netflix sprawiają, że promocja produktów musi być tam, gdzie „oczy, serca i dusze konsumentów". Promocja New Coke ma, według Kronague, podbić internet viralowo.

Konsumenci będą mogli kupić New Coke na trzy sposoby – jako dodatek do specjalnej limitowanej edycji zestawu zawierającego zwykłą Colę oraz Coke Zero Sugar, w automatach z motywem „Stranger Things" oraz jako dodatek do biletu lub zakupu w Świecie Coca-Coli w Atlancie. Koncern spodziewa się, że 500 tysięcy puszek New Coke rozejdzie się błyskawicznie.

„Stranger Things" znajdzie się również na zwykłych produktach Coca-Coli, a dodatkiem do kampanii ma być remake reklamy z lat osiemdziesiątych, w którym wystąpią postacie z serialu.

Netflix ma również własne cele w tej kampanii.

- My funkcjonujemy w internecie, a Coca-Cola ma stulecie doświadczenia w tworzeniu fizycznie obecnych produktów – tłumaczył CNN Business Barry Smyth z Netfliksa.

Coca-Cola nie jest jedynym koncernem współpracującym z Netfliksem. Gigant strumieniowania filmów i seriali za miesięczny abonament ma też umowy z H&M czy Lego.

W połowie lat osiemdziesiątych XX wieku Coca-Cola wprowadziła na rynek New Coke, która miała być rewolucją na rynku napojów gazowanych. Ostatecznie już po kilku miesiącach produkt zniknął z półek, a koncern musiał zaakceptować porażkę. Jednak teraz New Coke ma wrócić na rynek w limitowanej edycji, a wszystko to dzięki hitowi Netfliksa - „Stranger Things", którego akcja toczy się właśnie w latach osiemdziesiątych.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane