W połowie lat osiemdziesiątych XX wieku Coca-Cola wprowadziła na rynek New Coke, która miała być rewolucją na rynku napojów gazowanych. Ostatecznie już po kilku miesiącach produkt zniknął z półek, a koncern musiał zaakceptować porażkę. Jednak teraz New Coke ma wrócić na rynek w limitowanej edycji, a wszystko to dzięki hitowi Netfliksa - „Stranger Things", którego akcja toczy się właśnie w latach osiemdziesiątych.
Z pomysłem, by przywrócić New Coke w krótkiej serii, wyszli twórcy serialu – Ross i Matt Duffers. Uznali to, jak informuje CNN, za dobry sposób promocji kolejnego sezonu „Stranger Things", którego akcja toczyć się będzie latem 1985 roku. Coca-Cola uznała to za dobry pomysł.
Według Stuart Kronague, szefowej części koncernu odpowiedzialnej za napoje gazowane, to świetna okazja, by pokazać, że Coca-Cola ma poczucie humoru na swój własny temat. Oraz okazja do ćwiczenia nowych form docierania z reklamą do konsumentów.
- Zmieniamy się i próbujemy wprowadzać innowacje w sposób wykraczający poza tradycyjne nowe produkty. To innowacja kulturowa - mówiła Kronague CNN Business. – Kupowanie 30 sekundowego spotu, by pokazać się w określonym momencie, nie jest już tak opłacalne, jak było kiedyś.