Polski inżynier rozwija hiszpańską aplikację Glovo

Glovo poza zakupem rodzimego Pizzaportal rozwija także swoje centrum technologiczne. Już pracuje w nim 50 osób, będzie dwukrotnie więcej.

Aktualizacja: 09.02.2021 19:32 Publikacja: 09.02.2021 16:54

Polski inżynier rozwija hiszpańską aplikację Glovo

Foto: Glovo

Glovo mocno rozwija się na polskim rynku - zarówno dostaw posiłków z restauracji, jak i zakupów, choćby dzięki współpracy z siecią Biedronka i innymi firmami handlowymi. Rośnie też Centrum Technologiczne firmy w Warszawie, a polscy specjaliści IT ulepszą działanie aplikacji oraz rozwiną jej nowe funkcjonalności.

Glovo chce inwestować w polski rynek i rozwija w Warszawie otwarte w lipcu 2020 roku najnowocześniejsze centrum technologiczne – Glovo Tech Hub. Firma nieustannie powiększa swój zespół w Polsce. Warszawski Tech Hub to drugi tak wyspecjalizowany oddział firmy w Europie. Pierwszy mieści się w Barcelonie, z której pochodzi Glovo. Specjaliści z branży IT będą nieustannie pracować nad rozwojem oprogramowania aplikacji, który ma przynieść dodatkowe oszczędności poprzez automatyzację i optymalizację interakcji platformy i użytkowników.

- Chcemy zatrudnić najwyższej klasy specjalistów z branży IT, którzy jeszcze bardziej rozwiną naszą aplikację oraz oferowane przez nas usługi i dostarczą użytkownikom możliwie najlepszych doświadczeń. Miniony rok sprawił, że rozwój technologiczny nabrał jeszcze większego znaczenia, dlatego nieustannie podążamy za zmianami. Jednym z najważniejszych wyzwań dla Glovo jest teraz wspieranie Q-Commerce, czyli ultraszybkiej dostawy, której czas wynosiłby maksymalnie 30 minut – mówi Carlos Silvan, manager Glovo Polska.

Obecnie w Centrum pracuje ponad 50 osób, docelowo ma zatrudniać około 100 specjalistów IT. 

Hiszpański startup branży delivery, który w tym roku będzie obchodził swoje 5 urodziny, szturmem zdobył już nie tylko polski rynek, ale także hiszpański, ukraiński czy rumuński. Polscy użytkownicy mogą korzystać z usług Glovo już od niemal 2 lat. W tym czasie aplikacja została pobrana niemal 2 miliony razy. Za pomocą Glovo użytkownicy mogą zamówić nie tylko jedzenie z ulubionych restauracji, ale także zakupy z sieci handlowych i punktów partnerskich, parafarmaceutyki, nawet poprosić kuriera o odbiór paczki czy złożyć zamówienie specjalne. Firma planuje mocno zwiększyć ekspansję, prognozując na obecny rok ponad 100 milionów zamówień, a w 2022 roku nawet 200 milionów. Tak śmiałe plany Glovo upatruje właśnie we wsparciu ze strony technologicznej.

- Rynek delivery nieustannie rośnie, a my chcemy być akceleratorem tych zmian. Rozwój centrum technologicznego w Polsce to jeden z etapów, które są dla nas jako firmy ogromnie ważne. Na innych rynkach testujemy nowe usługi, takie jak sprzedaż biletów w wersji elektronicznej, zamówienia z odbiorem osobistym czy dostarczenie tekstów na COVID, które chcemy wdrażać globalnie – podsumowuje Silvan.

Glovo mocno rozwija się na polskim rynku - zarówno dostaw posiłków z restauracji, jak i zakupów, choćby dzięki współpracy z siecią Biedronka i innymi firmami handlowymi. Rośnie też Centrum Technologiczne firmy w Warszawie, a polscy specjaliści IT ulepszą działanie aplikacji oraz rozwiną jej nowe funkcjonalności.

Glovo chce inwestować w polski rynek i rozwija w Warszawie otwarte w lipcu 2020 roku najnowocześniejsze centrum technologiczne – Glovo Tech Hub. Firma nieustannie powiększa swój zespół w Polsce. Warszawski Tech Hub to drugi tak wyspecjalizowany oddział firmy w Europie. Pierwszy mieści się w Barcelonie, z której pochodzi Glovo. Specjaliści z branży IT będą nieustannie pracować nad rozwojem oprogramowania aplikacji, który ma przynieść dodatkowe oszczędności poprzez automatyzację i optymalizację interakcji platformy i użytkowników.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane