Jedną trzecią wpływów zapewnią w najbliższych latach reklamy kontekstowe, które prezentuje np. Google AdWords (po wpisaniu słowa do wyszukiwarki strona wyświetla reklamy powiązane z tym terminem). Drugą potęgą, która do 2011 roku zdominuje 20 proc. rynku reklamy internetowej, będą reklamy typu display, czyli m.in. popularne sieciowe bannery. Kolejne 19 proc. rynku wygenerują drobne ogłoszenia internetowe.
Najpotężniejszym rynkiem reklamy internetowej będą w 2011 roku Stany Zjednoczone, gdzie wpływy z reklam w sieci wyniosą za trzy lata już 45 mld dol. Najszybciej wpływy z reklamy internetowej będą jednak rosły w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie średnia roczna stopa wzrostu reklamy w sieci w latach 2007 – 2011 wyniesie aż 42,1 proc. (silny wzrost cechuje także reklamę internetową w Polsce, która – według danych IAB – przegoniła już na naszym rynku reklamę radiową) oraz w środkowo-wschodniej Afryce, gdzie średnia roczna stopa wzrostu wyniesie 29,8 proc.
Na całym świecie po ponad 5 mld dol. wygenerują kluczowe dla Internetu kategorie reklamowanych produktów: treści dla dorosłych i hazard, informacje, elektronika i branża komputerowa.