Reklama

Młode firmy nie dostrzegają kryzysu

Polscy przedsiębiorcy branży internetowej tryskają optymizmem i wciąż wierzą, że nad Wisłą może powstać drugi Google czy Skype

Publikacja: 20.11.2008 01:56

Polskę stać na google’a?

Polskę stać na google’a?

Foto: Rzeczpospolita

Zaledwie co czwarty przedstawiciel branży internetowej twierdzi, że zdobycie finansowania dla nowego biznesu technologicznego nastręcza „poważnych problemów”. Jednocześnie aż 81 proc. z nich uważa, że w Polsce może powstać internetowo-technologiczny projekt światowego kalibru, na miarę wyszukiwarki Google czy komunikatora sieciowego Skype – wynika z LaunchIT, badania początkujących firm branży technologicznej, które zlecił fundusz inwestycyjny Business Angel Seedfund.

– Kryzys finansowy nie przeraża przedsiębiorców internetowych. Zmiana polityki banków nie gasi zapału do tworzenia nowych projektów, bo finansowania szukają w innych miejscach – uważa Maciej Grabski, prezes BAS. Rafał Bator z funduszu Enterprise Investors studzi zapał e-biznesmenów.

– 80 proc. projektów powstających w polskim Internecie to wariacje na temat portali społecznościowych lub e-sklepy. Te przedsięwzięcia nie wymagają dużych nakładów. Nie ma pomysłów wybijających się na tle innych. Dlatego wiara w powstanie u nas nowego Google’a nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością – uważa Rafał Bator.

Kryzys finansowy i mniejsza dostępność kredytów nie burzą jednak dobrego samopoczucia przedsiębiorców. Jeśli nie udaje im się pozyskać finansowania, to – według nich – powodem jest najczęściej (54 proc.) nieumiejętność sprzedania pomysłu.

– Wola walki jest konieczna, ale jej nadmiar zabija pokorę potrzebną przy dużych wyzwaniach – podsumowuje Rafał Bator z EI.

Reklama
Reklama

[ramka]81 proc. polskich start-upów wierzy, że w Polsce powstanie globalny, innowacyjny projekt. Wątpliwości ma 19 proc. [/ramka]

Zaledwie co czwarty przedstawiciel branży internetowej twierdzi, że zdobycie finansowania dla nowego biznesu technologicznego nastręcza „poważnych problemów”. Jednocześnie aż 81 proc. z nich uważa, że w Polsce może powstać internetowo-technologiczny projekt światowego kalibru, na miarę wyszukiwarki Google czy komunikatora sieciowego Skype – wynika z LaunchIT, badania początkujących firm branży technologicznej, które zlecił fundusz inwestycyjny Business Angel Seedfund.

– Kryzys finansowy nie przeraża przedsiębiorców internetowych. Zmiana polityki banków nie gasi zapału do tworzenia nowych projektów, bo finansowania szukają w innych miejscach – uważa Maciej Grabski, prezes BAS. Rafał Bator z funduszu Enterprise Investors studzi zapał e-biznesmenów.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama