Gremi Media przejmuje pakiet akcji spółki e-Kiosk

Gremi Media SA podpisało umowę ze spółką Ruch SA, jednym z akcjonariuszy spółki e-Kiosk SA, w wyniku której kupiło 5 090 526 akcji e-Kiosk. Akcje stanowią 28,14 proc. kapitału zakładowego e-Kiosk oraz odpowiednio 28,14 proc. udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu. Transakcja opiewa na kwotę 2,4 mln zł, a płatność nastąpi poprzez potrącenie wierzytelności - poinformowało Gremi Media w komunikacie.

Aktualizacja: 16.04.2020 19:12 Publikacja: 16.04.2020 18:40

Gremi Media przejmuje pakiet akcji spółki e-Kiosk

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

e-Kiosk jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce. Posiada platformy ekiosk.pl, egazety.pl i nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencję marketingową eContentLAB.pl.

- Produkty i usługi e-Kiosk SA wpisują się w strategię cyfryzacji całej grupy, skorzystaliśmy więc z okazji aby zwiększyć udział kapitałowy w tej spółce, a wraz z nim udział w dynamicznie rosnących zyskach. Pełniejsza kontrola pozwoli nam z większym komfortem planować długoterminową strategię rozwoju całej grupy - powiedział Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu Gremi Media SA.

Czytaj też: Skokowy wzrost zysków Gremi Media

Przed transakcją Gremi Media posiadało ponad 9 mln. akcji e-Kiosk SA, stanowiących łącznie 50,006 proc. kapitału zakładowego i dających prawo do 50,006 proc. głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy e-Kiosk. Teraz Gremi Media jest właścicielem ponad 14 mln. akcji e-Kiosk, co stanowi 78,146 proc. kapitału zakładowego e-Kiosk i uprawnia do wykonywania 78,146 proc. głosów na Walnym.

- Nabycie udziałów przez Gremi Media, to ważny krok na drodze rozwoju Spółki. E-Kiosk jest w dobrej kondycji finansowej. W 2019 roku podwoiliśmy wynik EBIDTA, a zysk netto wzrósł o 1,6 mln zł. Ze względu na charakter prowadzonej działalności, skoncentrowanej na produktach cyfrowych, nie dostrzegamy także negatywnego wpływu epidemii na bieżące wyniki. Widzimy natomiast, że konsumenci w tych czasach coraz chętniej decydują się na nasze usługi. Umocnienie pozycji E-Kiosku w grupie kapitałowej Gremi Media, pomoże jeszcze lepiej zdyskontować nasz potencjał – powiedział Łukasz Piela, prezes zarządu E-Kiosk SA.

Czytaj też: Świetny rok e-Kiosku. Ponad 7-krotny wzrost zysku operacyjnego

Spółka e-Kiosk ma za sobą bardzo udany rok. Zysk operacyjny e-Kiosk S.A. sięgnął w 2019 roku 1 597 tys. zł, co oznacza ponad 7-krotny wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Wartość przychodów gotówkowych urosła o 15 proc. do 10 197 tys. zł, a zysk netto wyniósł 1 455 tys. zł.

e-Kiosk jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce. Posiada platformy ekiosk.pl, egazety.pl i nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencję marketingową eContentLAB.pl.

- Produkty i usługi e-Kiosk SA wpisują się w strategię cyfryzacji całej grupy, skorzystaliśmy więc z okazji aby zwiększyć udział kapitałowy w tej spółce, a wraz z nim udział w dynamicznie rosnących zyskach. Pełniejsza kontrola pozwoli nam z większym komfortem planować długoterminową strategię rozwoju całej grupy - powiedział Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu Gremi Media SA.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane