Gremi Media przejmuje pakiet akcji spółki e-Kiosk

Gremi Media SA podpisało umowę ze spółką Ruch SA, jednym z akcjonariuszy spółki e-Kiosk SA, w wyniku której kupiło 5 090 526 akcji e-Kiosk. Akcje stanowią 28,14 proc. kapitału zakładowego e-Kiosk oraz odpowiednio 28,14 proc. udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu. Transakcja opiewa na kwotę 2,4 mln zł, a płatność nastąpi poprzez potrącenie wierzytelności - poinformowało Gremi Media w komunikacie.

Aktualizacja: 16.04.2020 19:12 Publikacja: 16.04.2020 18:40

Gremi Media przejmuje pakiet akcji spółki e-Kiosk

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

e-Kiosk jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce. Posiada platformy ekiosk.pl, egazety.pl i nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencję marketingową eContentLAB.pl.

- Produkty i usługi e-Kiosk SA wpisują się w strategię cyfryzacji całej grupy, skorzystaliśmy więc z okazji aby zwiększyć udział kapitałowy w tej spółce, a wraz z nim udział w dynamicznie rosnących zyskach. Pełniejsza kontrola pozwoli nam z większym komfortem planować długoterminową strategię rozwoju całej grupy - powiedział Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu Gremi Media SA.

Czytaj też: Skokowy wzrost zysków Gremi Media

Przed transakcją Gremi Media posiadało ponad 9 mln. akcji e-Kiosk SA, stanowiących łącznie 50,006 proc. kapitału zakładowego i dających prawo do 50,006 proc. głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy e-Kiosk. Teraz Gremi Media jest właścicielem ponad 14 mln. akcji e-Kiosk, co stanowi 78,146 proc. kapitału zakładowego e-Kiosk i uprawnia do wykonywania 78,146 proc. głosów na Walnym.

- Nabycie udziałów przez Gremi Media, to ważny krok na drodze rozwoju Spółki. E-Kiosk jest w dobrej kondycji finansowej. W 2019 roku podwoiliśmy wynik EBIDTA, a zysk netto wzrósł o 1,6 mln zł. Ze względu na charakter prowadzonej działalności, skoncentrowanej na produktach cyfrowych, nie dostrzegamy także negatywnego wpływu epidemii na bieżące wyniki. Widzimy natomiast, że konsumenci w tych czasach coraz chętniej decydują się na nasze usługi. Umocnienie pozycji E-Kiosku w grupie kapitałowej Gremi Media, pomoże jeszcze lepiej zdyskontować nasz potencjał – powiedział Łukasz Piela, prezes zarządu E-Kiosk SA.

Czytaj też: Świetny rok e-Kiosku. Ponad 7-krotny wzrost zysku operacyjnego

Spółka e-Kiosk ma za sobą bardzo udany rok. Zysk operacyjny e-Kiosk S.A. sięgnął w 2019 roku 1 597 tys. zł, co oznacza ponad 7-krotny wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Wartość przychodów gotówkowych urosła o 15 proc. do 10 197 tys. zł, a zysk netto wyniósł 1 455 tys. zł.

e-Kiosk jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce. Posiada platformy ekiosk.pl, egazety.pl i nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencję marketingową eContentLAB.pl.

- Produkty i usługi e-Kiosk SA wpisują się w strategię cyfryzacji całej grupy, skorzystaliśmy więc z okazji aby zwiększyć udział kapitałowy w tej spółce, a wraz z nim udział w dynamicznie rosnących zyskach. Pełniejsza kontrola pozwoli nam z większym komfortem planować długoterminową strategię rozwoju całej grupy - powiedział Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu Gremi Media SA.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Media
Zmiana na czele „Rzeczpospolitej”. Szułdrzyński nowym redaktorem naczelnym
Media
ATM Grupa kręci nowy film dla Netfliksa. Prezes odniósł się do sporu w rodzinie Solorza
Media
Święto Kina 2024 poniżej oczekiwań
Media
Reklama za rogiem, czyli fenomen cyfrowego outdooru