Reklama

Klienci odpływają z Plusa

Dilerzy boją się ucieczki abonentów. Operator może stracić na odpływie klientów około 50 mln złotych

Publikacja: 05.06.2009 03:48

Polkomtel ma najwięcej klientów płacących rachunek. Aktualny odpływ abonentów może wynieść około 1 p

Polkomtel ma najwięcej klientów płacących rachunek. Aktualny odpływ abonentów może wynieść około 1 procentu całej bazy abonenckiej. Na odrobienie tej straty wystarczą trzy miesiące.

Foto: Rzeczpospolita

Około 1,5 – 2 tys. abonentów dziennie odchodzi z sieci Plus – szacują dilerzy operatora. Klienci korzystają ze zmiany regulaminu i cennika, żeby zerwać przed terminem umowy lojalnościowe. I szybciej kupić nowy telefon za złotówkę. Polkomtel tłumaczy swoim dilerom, że nie przewidział skali zjawiska.

– Wystarczy wejść do sklepu i poprosić o rozwiązanie umowy, by zobaczyć, że sieć sprzedaży jest kompletnie nieprzygotowana na odpływ klientów. Polkomtel zrzucił wszystko na nas – narzeka szef jednej z sieci dilerskich.

Operator twierdzi, że skala problemu jest wyolbrzymiana, ale nie chce podać szczegółowych danych. Dla dilerów sprawa ma wymiar finansowy – za umowy zerwane przed czasem Polkomtel odbiera im prowizje za sprzedaż lub przedłużenie umowy.

Wczoraj dilerzy konferowali na ten temat z przedstawicielami Polkomtelu. Według nieoficjalnych relacji operator zrezygnował z odbierania prowizji. Według dilerów odpływ klientów potrwa łącznie 30 – 40 dni (zaczął się w ostatniej dekadzie maja). To oznacza, że Plus może stracić w tym czasie 60 – 80 tys. abonentów. To niewiele wobec całej rzeszy 6,3 mln płacących rachunki klientów, ale i tak będzie kosztować Polkomtel 45 – 55 mln zł na utraconych wpływach z abonamentu i kosztach subsydiów do telefonów komórkowych.

Nowy regulamin i cennik operatora zacznie obowiązywać od lipca. Jeszcze w kwietniu Polkomtel prowadził akcję telemarketingową, w ramach której proponował klientom zmianę warunków umów, co wiązałoby się z zaakceptowaniem nowych regulaminów i cenników. Operator nie podaje, jaki był efekt tej akcji.

Reklama
Reklama

Plus informuje klientów o zmianie regulaminu od maja, zgodnie z wymogami prawa telekomunikacyjnego. Sytuację skrzętnie wykorzystał Play, który w reklamach telewizyjnych i prasowych zaczął informować klientów o możliwości zrywania umów okresowych.

Około 1,5 – 2 tys. abonentów dziennie odchodzi z sieci Plus – szacują dilerzy operatora. Klienci korzystają ze zmiany regulaminu i cennika, żeby zerwać przed terminem umowy lojalnościowe. I szybciej kupić nowy telefon za złotówkę. Polkomtel tłumaczy swoim dilerom, że nie przewidział skali zjawiska.

– Wystarczy wejść do sklepu i poprosić o rozwiązanie umowy, by zobaczyć, że sieć sprzedaży jest kompletnie nieprzygotowana na odpływ klientów. Polkomtel zrzucił wszystko na nas – narzeka szef jednej z sieci dilerskich.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama