Klienci odpływają z Plusa

Dilerzy boją się ucieczki abonentów. Operator może stracić na odpływie klientów około 50 mln złotych

Publikacja: 05.06.2009 03:48

Polkomtel ma najwięcej klientów płacących rachunek. Aktualny odpływ abonentów może wynieść około 1 p

Polkomtel ma najwięcej klientów płacących rachunek. Aktualny odpływ abonentów może wynieść około 1 procentu całej bazy abonenckiej. Na odrobienie tej straty wystarczą trzy miesiące.

Foto: Rzeczpospolita

Około 1,5 – 2 tys. abonentów dziennie odchodzi z sieci Plus – szacują dilerzy operatora. Klienci korzystają ze zmiany regulaminu i cennika, żeby zerwać przed terminem umowy lojalnościowe. I szybciej kupić nowy telefon za złotówkę. Polkomtel tłumaczy swoim dilerom, że nie przewidział skali zjawiska.

– Wystarczy wejść do sklepu i poprosić o rozwiązanie umowy, by zobaczyć, że sieć sprzedaży jest kompletnie nieprzygotowana na odpływ klientów. Polkomtel zrzucił wszystko na nas – narzeka szef jednej z sieci dilerskich.

Operator twierdzi, że skala problemu jest wyolbrzymiana, ale nie chce podać szczegółowych danych. Dla dilerów sprawa ma wymiar finansowy – za umowy zerwane przed czasem Polkomtel odbiera im prowizje za sprzedaż lub przedłużenie umowy.

Wczoraj dilerzy konferowali na ten temat z przedstawicielami Polkomtelu. Według nieoficjalnych relacji operator zrezygnował z odbierania prowizji. Według dilerów odpływ klientów potrwa łącznie 30 – 40 dni (zaczął się w ostatniej dekadzie maja). To oznacza, że Plus może stracić w tym czasie 60 – 80 tys. abonentów. To niewiele wobec całej rzeszy 6,3 mln płacących rachunki klientów, ale i tak będzie kosztować Polkomtel 45 – 55 mln zł na utraconych wpływach z abonamentu i kosztach subsydiów do telefonów komórkowych.

Nowy regulamin i cennik operatora zacznie obowiązywać od lipca. Jeszcze w kwietniu Polkomtel prowadził akcję telemarketingową, w ramach której proponował klientom zmianę warunków umów, co wiązałoby się z zaakceptowaniem nowych regulaminów i cenników. Operator nie podaje, jaki był efekt tej akcji.

Plus informuje klientów o zmianie regulaminu od maja, zgodnie z wymogami prawa telekomunikacyjnego. Sytuację skrzętnie wykorzystał Play, który w reklamach telewizyjnych i prasowych zaczął informować klientów o możliwości zrywania umów okresowych.

Około 1,5 – 2 tys. abonentów dziennie odchodzi z sieci Plus – szacują dilerzy operatora. Klienci korzystają ze zmiany regulaminu i cennika, żeby zerwać przed terminem umowy lojalnościowe. I szybciej kupić nowy telefon za złotówkę. Polkomtel tłumaczy swoim dilerom, że nie przewidział skali zjawiska.

– Wystarczy wejść do sklepu i poprosić o rozwiązanie umowy, by zobaczyć, że sieć sprzedaży jest kompletnie nieprzygotowana na odpływ klientów. Polkomtel zrzucił wszystko na nas – narzeka szef jednej z sieci dilerskich.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie