Reklama

BZ WBK nie sprzeda Bankiera?

Ogłoszone przez właściciela Allegro wezwanie do sprzedaży akcji portalu Bankier.pl może się nie powieść – ustaliła „Rz”

Publikacja: 30.07.2009 03:33

Największy akcjonariusz Bankiera.pl SA fundusz BZ WBK AIB TFI, posiadający 22,3 proc. akcji spółki, prawdopodobnie nie odpowie na wezwanie ogłoszone przez MIH Allegro BV. To wehikuł finansowy należący do południowoafrykańskiego funduszu Naspers (właściciela Allegro i Gadu-Gadu.). Zapisy na akcje trwają do dziś.

– Nie mogę zdradzić, jaką decyzję podjęliśmy – mówi Błażej Bogdziewicz, zarządzający BZWBK AIB TFI.

Według analityków zaproponowana cena jest zbyt niska.

– Sytuacja na rynku jest niezła, akcjonariusze oczekują, że cena Bankiera będzie rosła – powiedział „Rz” jeden z analityków.

Obecny kurs spółki (8,70 zł) jest bardzo blisko ceny w wezwaniu – 9 zł za papier. Z informacji „Rz” wynika, że na wezwanie odpowiedzą niektórzy z pozostałych akcjonariuszy Bankiera: TFI Allianz, Quercus TFI i Noble TFI. Swoje akcje sprzedał już MCI Management, który posiadał 18,4 proc. udziałów w Bankierze.

Reklama
Reklama

Ważne będzie także zachowanie drobnych inwestorów. Tych jednak do udziału w wezwaniu zniechęcają analitycy. Tak zrobili m.in. przedstawiciele DM BZ WBK. Napisali w rekomendacji, że zaoferowana cena w kontekście wcześniejszego wezwania Naspersa na akcje Gadu-Gadu jest zbyt niska.

– Moim zdaniem może jeszcze zostać podniesiona – powiedział „Rz” analityk jednego z biur maklerskich.

Wycena Bankiera.pl według wezwania to 65 mln zł.

Największy akcjonariusz Bankiera.pl SA fundusz BZ WBK AIB TFI, posiadający 22,3 proc. akcji spółki, prawdopodobnie nie odpowie na wezwanie ogłoszone przez MIH Allegro BV. To wehikuł finansowy należący do południowoafrykańskiego funduszu Naspers (właściciela Allegro i Gadu-Gadu.). Zapisy na akcje trwają do dziś.

– Nie mogę zdradzić, jaką decyzję podjęliśmy – mówi Błażej Bogdziewicz, zarządzający BZWBK AIB TFI.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama