Agros Nova musi wstrzymać kontrowersyjną reklamę

Sąd nakazał Agros Novie zaprzestanie reklamy, w której porównuje swój napój Minerado do produktu konkurenta - napoju Caprio firmy Maspex

Publikacja: 05.10.2009 19:44

Sok Minerado firmy Agros Nova

Sok Minerado firmy Agros Nova

Foto: Materiały Producenta

— Dziś otrzymaliśmy postanowienie Sądu Okręgowego w Olsztynie w sprawie zakazania emisji we wszystkich stacjach telewizyjnych oraz pozostałych mediach negatywnej reklamy porównawczej firmy Agros Nova, wykorzystującej wizerunek naszej marki Caprio — informuje Dorota Liszka, rzecznik prasowy grupy Maspex, lidera polskiego rynku soków i napojów.

Sprawa dotyczy marki Minerado. Napój ten — tak, jak produkt Maspeksu — nie zawiera cukru. W 15-sekundowym filmie Agros Nova udowadnia jednak, że w Caprio są sztuczne słodziki, których nie ma w jej napoju. O tym, że Maspex zażądał od konkurenta wycofania reklamy [link=http://www.rp.pl/artykul/141009,370140_Ostra_wojna_na_slodziki_.html]"Rzeczpospolita" informowała w zeszłym tygodniu[/link].

Zdaniem Maspexu reklama jest sprzeczna z prawem i dobrymi obyczajami, a jej głównym celem jest dyskredytacja i zniszczenie marki Caprio, jak również całej kategorii produktów niskokalorycznych.

Agros Nova odpiera zarzuty tłumacząc, że nie wartościuje produktu konkurencji. Chodzi jej tylko o to, aby konsument, który w Polsce dopiero uczy się odróżniania soków od nektarów i napojów, także pod kątem substancji słodzących, miał jak najbardziej dokładną wiedzę o jej produktu. Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova powiedziała nam przed kilkoma dniami, że jej firma nie widzi powodu, aby rezygnować z reklamy.

Dziś nie kryła zaskoczenia: — Nie otrzymaliśmy decyzji sądu. Co więcej nie mieliśmy nawet wiedzy, że sąd w Olsztynie rozpatruje taki wniosek. Zwracam uwagę na specyfikę tego postępowania, które opiera się wyłącznie na wniosku strony skarżącej i nie przewiduje przedstawienia stanowiska przez drugą stronę. Decyzja sądu zapada w postępowaniu niejawnym.

Agros Nova zapowiada, że złoży zażalenie do sądu apelacyjnego, jak tylko zapozna się z postanowieniem, na które powołuje się Maspex.

— Dziś otrzymaliśmy postanowienie Sądu Okręgowego w Olsztynie w sprawie zakazania emisji we wszystkich stacjach telewizyjnych oraz pozostałych mediach negatywnej reklamy porównawczej firmy Agros Nova, wykorzystującej wizerunek naszej marki Caprio — informuje Dorota Liszka, rzecznik prasowy grupy Maspex, lidera polskiego rynku soków i napojów.

Sprawa dotyczy marki Minerado. Napój ten — tak, jak produkt Maspeksu — nie zawiera cukru. W 15-sekundowym filmie Agros Nova udowadnia jednak, że w Caprio są sztuczne słodziki, których nie ma w jej napoju. O tym, że Maspex zażądał od konkurenta wycofania reklamy [link=http://www.rp.pl/artykul/141009,370140_Ostra_wojna_na_slodziki_.html]"Rzeczpospolita" informowała w zeszłym tygodniu[/link].

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem