Reklama
Rozwiń

Agros Nova musi wstrzymać kontrowersyjną reklamę

Sąd nakazał Agros Novie zaprzestanie reklamy, w której porównuje swój napój Minerado do produktu konkurenta - napoju Caprio firmy Maspex

Publikacja: 05.10.2009 19:44

Sok Minerado firmy Agros Nova

Sok Minerado firmy Agros Nova

Foto: Materiały Producenta

— Dziś otrzymaliśmy postanowienie Sądu Okręgowego w Olsztynie w sprawie zakazania emisji we wszystkich stacjach telewizyjnych oraz pozostałych mediach negatywnej reklamy porównawczej firmy Agros Nova, wykorzystującej wizerunek naszej marki Caprio — informuje Dorota Liszka, rzecznik prasowy grupy Maspex, lidera polskiego rynku soków i napojów.

Sprawa dotyczy marki Minerado. Napój ten — tak, jak produkt Maspeksu — nie zawiera cukru. W 15-sekundowym filmie Agros Nova udowadnia jednak, że w Caprio są sztuczne słodziki, których nie ma w jej napoju. O tym, że Maspex zażądał od konkurenta wycofania reklamy [link=http://www.rp.pl/artykul/141009,370140_Ostra_wojna_na_slodziki_.html]"Rzeczpospolita" informowała w zeszłym tygodniu[/link].

Zdaniem Maspexu reklama jest sprzeczna z prawem i dobrymi obyczajami, a jej głównym celem jest dyskredytacja i zniszczenie marki Caprio, jak również całej kategorii produktów niskokalorycznych.

Agros Nova odpiera zarzuty tłumacząc, że nie wartościuje produktu konkurencji. Chodzi jej tylko o to, aby konsument, który w Polsce dopiero uczy się odróżniania soków od nektarów i napojów, także pod kątem substancji słodzących, miał jak najbardziej dokładną wiedzę o jej produktu. Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova powiedziała nam przed kilkoma dniami, że jej firma nie widzi powodu, aby rezygnować z reklamy.

Dziś nie kryła zaskoczenia: — Nie otrzymaliśmy decyzji sądu. Co więcej nie mieliśmy nawet wiedzy, że sąd w Olsztynie rozpatruje taki wniosek. Zwracam uwagę na specyfikę tego postępowania, które opiera się wyłącznie na wniosku strony skarżącej i nie przewiduje przedstawienia stanowiska przez drugą stronę. Decyzja sądu zapada w postępowaniu niejawnym.

Agros Nova zapowiada, że złoży zażalenie do sądu apelacyjnego, jak tylko zapozna się z postanowieniem, na które powołuje się Maspex.

— Dziś otrzymaliśmy postanowienie Sądu Okręgowego w Olsztynie w sprawie zakazania emisji we wszystkich stacjach telewizyjnych oraz pozostałych mediach negatywnej reklamy porównawczej firmy Agros Nova, wykorzystującej wizerunek naszej marki Caprio — informuje Dorota Liszka, rzecznik prasowy grupy Maspex, lidera polskiego rynku soków i napojów.

Sprawa dotyczy marki Minerado. Napój ten — tak, jak produkt Maspeksu — nie zawiera cukru. W 15-sekundowym filmie Agros Nova udowadnia jednak, że w Caprio są sztuczne słodziki, których nie ma w jej napoju. O tym, że Maspex zażądał od konkurenta wycofania reklamy [link=http://www.rp.pl/artykul/141009,370140_Ostra_wojna_na_slodziki_.html]"Rzeczpospolita" informowała w zeszłym tygodniu[/link].

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji