Łącznie dziesięć największych tygodników społeczno-politycznych sprzedawało w lutym co tydzień średnio 931 tys. egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne.
Wzrosty sprzedaży rok do roku odnotowały „Newsweek Polska” (o 6,1 proc.), „Gość Niedzielny” (o 5,2 proc.), „Tygodnik Powszechny” (o 4,9 proc.), „Tygodnik Angora” (o 4,7 proc.) i „Gazeta Polska” (o 1,3 proc.).
Najwyższą sprzedaż miały: publikujący przedruki „Tygodnik Angora” (339,5 tys. egz.)„Gość Niedzielny” (139 tys. egz.) „Polityka” (134,3 tys. egz., spadek o 10,9 proc.), „Newsweek Polska” (107,6 tys. egz.) i „Wprost” (76,9 tys. egz., spadek o 31,3 proc.).
Niższe spadki sprzedaży tygodników to m.in. efekt niskiej bazy ubiegłorocznej. Już w lutym 2009 roku tygodniki społeczno-polityczne odnotowywały spadki sprzedaży wynikające ze zmiany zwyczajów czytelników (którzy więcej czasu spędzają w Internecie) i po części zapewne także z kryzysu gospodarczego (część osób mogła oszczędzać na prasie).
[ramka]