Reklama

Łagodnieją spadki sprzedaży tygodników

W lutym łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii spadła rok do roku już tylko o 3 proc., a aż pięć tytułów odnotowało wzrosty sprzedaży

Publikacja: 22.04.2010 10:40

Łącznie dziesięć największych tygodników społeczno-politycznych sprzedawało w lutym co tydzień średnio 931 tys. egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne.

Wzrosty sprzedaży rok do roku odnotowały „Newsweek Polska” (o 6,1 proc.), „Gość Niedzielny” (o 5,2 proc.), „Tygodnik Powszechny” (o 4,9 proc.), „Tygodnik Angora” (o 4,7 proc.) i „Gazeta Polska” (o 1,3 proc.).

Najwyższą sprzedaż miały: publikujący przedruki „Tygodnik Angora” (339,5 tys. egz.)„Gość Niedzielny” (139 tys. egz.) „Polityka” (134,3 tys. egz., spadek o 10,9 proc.), „Newsweek Polska” (107,6 tys. egz.) i „Wprost” (76,9 tys. egz., spadek o 31,3 proc.).

Niższe spadki sprzedaży tygodników to m.in. efekt niskiej bazy ubiegłorocznej. Już w lutym 2009 roku tygodniki społeczno-polityczne odnotowywały spadki sprzedaży wynikające ze zmiany zwyczajów czytelników (którzy więcej czasu spędzają w Internecie) i po części zapewne także z kryzysu gospodarczego (część osób mogła oszczędzać na prasie).

[ramka]

Reklama
Reklama

[b]Sprzedaż tygodników opinii w lutym 2010 r. (zmiana rok do roku w proc.):[/b]

[li]„Tygodnik Angora”: 339,5 tys. egz. (4,7 proc.)[/li]

[li]„Gość Niedzielny”: 139 tys. egz. (5,2 proc.)[/li]

[li]„Polityka”: 134,3 tys. egz. ( -10,9 proc.)[/li]

[li]„Newsweek Polska”: 107,6 tys. egz. ( 6,1 proc.)[/li]

[li]„Wprost”: 76,9 tys. egz. ( -31,3 proc.)[/li]

Reklama
Reklama

[li]„Przekrój”: 46,1 tys. egz. ( -11,9 proc.)[/li]

[li]„Gazeta Polska”: 25,6 tys. egz. (1,3 proc.)[/li]

[li]„Przegląd”: 22,7 tys. egz. (-2,3 proc.)[/li]

[li]„Tygodnik Powszechny”: 21,8 tys. egz. (4,9 proc.)[/li]

[li]„Forum”: 17,6 tys. egz. (-4,5 proc.)[/li]

Dane: ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem [/ramka]

Łącznie dziesięć największych tygodników społeczno-politycznych sprzedawało w lutym co tydzień średnio 931 tys. egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne.

Wzrosty sprzedaży rok do roku odnotowały „Newsweek Polska” (o 6,1 proc.), „Gość Niedzielny” (o 5,2 proc.), „Tygodnik Powszechny” (o 4,9 proc.), „Tygodnik Angora” (o 4,7 proc.) i „Gazeta Polska” (o 1,3 proc.).

Reklama
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama