Reklama

Łagodnieją spadki sprzedaży tygodników

W lutym łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii spadła rok do roku już tylko o 3 proc., a aż pięć tytułów odnotowało wzrosty sprzedaży

Publikacja: 22.04.2010 10:40

Łącznie dziesięć największych tygodników społeczno-politycznych sprzedawało w lutym co tydzień średnio 931 tys. egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne.

Wzrosty sprzedaży rok do roku odnotowały „Newsweek Polska” (o 6,1 proc.), „Gość Niedzielny” (o 5,2 proc.), „Tygodnik Powszechny” (o 4,9 proc.), „Tygodnik Angora” (o 4,7 proc.) i „Gazeta Polska” (o 1,3 proc.).

Najwyższą sprzedaż miały: publikujący przedruki „Tygodnik Angora” (339,5 tys. egz.)„Gość Niedzielny” (139 tys. egz.) „Polityka” (134,3 tys. egz., spadek o 10,9 proc.), „Newsweek Polska” (107,6 tys. egz.) i „Wprost” (76,9 tys. egz., spadek o 31,3 proc.).

Niższe spadki sprzedaży tygodników to m.in. efekt niskiej bazy ubiegłorocznej. Już w lutym 2009 roku tygodniki społeczno-polityczne odnotowywały spadki sprzedaży wynikające ze zmiany zwyczajów czytelników (którzy więcej czasu spędzają w Internecie) i po części zapewne także z kryzysu gospodarczego (część osób mogła oszczędzać na prasie).

[ramka]

Reklama
Reklama

[b]Sprzedaż tygodników opinii w lutym 2010 r. (zmiana rok do roku w proc.):[/b]

[li]„Tygodnik Angora”: 339,5 tys. egz. (4,7 proc.)[/li]

[li]„Gość Niedzielny”: 139 tys. egz. (5,2 proc.)[/li]

[li]„Polityka”: 134,3 tys. egz. ( -10,9 proc.)[/li]

[li]„Newsweek Polska”: 107,6 tys. egz. ( 6,1 proc.)[/li]

[li]„Wprost”: 76,9 tys. egz. ( -31,3 proc.)[/li]

Reklama
Reklama

[li]„Przekrój”: 46,1 tys. egz. ( -11,9 proc.)[/li]

[li]„Gazeta Polska”: 25,6 tys. egz. (1,3 proc.)[/li]

[li]„Przegląd”: 22,7 tys. egz. (-2,3 proc.)[/li]

[li]„Tygodnik Powszechny”: 21,8 tys. egz. (4,9 proc.)[/li]

[li]„Forum”: 17,6 tys. egz. (-4,5 proc.)[/li]

Dane: ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem [/ramka]

Łącznie dziesięć największych tygodników społeczno-politycznych sprzedawało w lutym co tydzień średnio 931 tys. egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne.

Wzrosty sprzedaży rok do roku odnotowały „Newsweek Polska” (o 6,1 proc.), „Gość Niedzielny” (o 5,2 proc.), „Tygodnik Powszechny” (o 4,9 proc.), „Tygodnik Angora” (o 4,7 proc.) i „Gazeta Polska” (o 1,3 proc.).

Reklama
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Reklama
Reklama