Reklama

Łagodnieją spadki sprzedaży tygodników

W lutym łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii spadła rok do roku już tylko o 3 proc., a aż pięć tytułów odnotowało wzrosty sprzedaży

Publikacja: 22.04.2010 10:40

Łącznie dziesięć największych tygodników społeczno-politycznych sprzedawało w lutym co tydzień średnio 931 tys. egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne.

Wzrosty sprzedaży rok do roku odnotowały „Newsweek Polska” (o 6,1 proc.), „Gość Niedzielny” (o 5,2 proc.), „Tygodnik Powszechny” (o 4,9 proc.), „Tygodnik Angora” (o 4,7 proc.) i „Gazeta Polska” (o 1,3 proc.).

Najwyższą sprzedaż miały: publikujący przedruki „Tygodnik Angora” (339,5 tys. egz.)„Gość Niedzielny” (139 tys. egz.) „Polityka” (134,3 tys. egz., spadek o 10,9 proc.), „Newsweek Polska” (107,6 tys. egz.) i „Wprost” (76,9 tys. egz., spadek o 31,3 proc.).

Niższe spadki sprzedaży tygodników to m.in. efekt niskiej bazy ubiegłorocznej. Już w lutym 2009 roku tygodniki społeczno-polityczne odnotowywały spadki sprzedaży wynikające ze zmiany zwyczajów czytelników (którzy więcej czasu spędzają w Internecie) i po części zapewne także z kryzysu gospodarczego (część osób mogła oszczędzać na prasie).

[ramka]

Reklama
Reklama

[b]Sprzedaż tygodników opinii w lutym 2010 r. (zmiana rok do roku w proc.):[/b]

[li]„Tygodnik Angora”: 339,5 tys. egz. (4,7 proc.)[/li]

[li]„Gość Niedzielny”: 139 tys. egz. (5,2 proc.)[/li]

[li]„Polityka”: 134,3 tys. egz. ( -10,9 proc.)[/li]

[li]„Newsweek Polska”: 107,6 tys. egz. ( 6,1 proc.)[/li]

[li]„Wprost”: 76,9 tys. egz. ( -31,3 proc.)[/li]

Reklama
Reklama

[li]„Przekrój”: 46,1 tys. egz. ( -11,9 proc.)[/li]

[li]„Gazeta Polska”: 25,6 tys. egz. (1,3 proc.)[/li]

[li]„Przegląd”: 22,7 tys. egz. (-2,3 proc.)[/li]

[li]„Tygodnik Powszechny”: 21,8 tys. egz. (4,9 proc.)[/li]

[li]„Forum”: 17,6 tys. egz. (-4,5 proc.)[/li]

Dane: ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem [/ramka]

Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama