[srodtytul]1. czy e-sklep przyjmuje zwroty towarów[/srodtytul]
Zgodnie z prawem towary zakupione poza siedzibą przedsiębiorstwa (tzw. sprzedaż na odległość) mogą zostać w ciągu dziesięciu dni zwrócone bez podawania przyczyn. To jednak tylko teoria – od wielu czytelników wpływają skargi, że zdecydowana większość sklepów internetowych albo skraca ten termin na przykład tylko do dwóch dni, albo w regulaminie zastrzega, że zwroty w ogóle nie są przyjmowane. Jeśli sklep od razu o tym informuje, trzeba być ostrożnym.
[srodtytul]2. jakie informacje o sklepie można znaleźć na stronie[/srodtytul]
Ważne, by były to nie tylko podstawowe dane – jak adres czy dokładna nazwa – ale także nazwisko choć jednego przedstawiciela firmy. Jest to niezbędne choćby do złożenia reklamacji. Sprawdźmy też, czy sklep podaje jakikolwiek telefon kontaktowy. Przyda się, jeśli będzie problem z dostawą lub dostaniemy nie do końca to, co zamówiliśmy. Jeśli jest tylko e-mail, to może to utrudnić ewentualny kontakt.
[srodtytul]3. jak długo sklep działa[/srodtytul]