Reklama

Jak bezpiecznie kupować w Internecie

Publikacja: 28.08.2010 02:16

[srodtytul]1. czy e-sklep przyjmuje zwroty towarów[/srodtytul]

Zgodnie z prawem towary zakupione poza siedzibą przedsiębiorstwa (tzw. sprzedaż na odległość) mogą zostać w ciągu dziesięciu dni zwrócone bez podawania przyczyn. To jednak tylko teoria – od wielu czytelników wpływają skargi, że zdecydowana większość sklepów internetowych albo skraca ten termin na przykład tylko do dwóch dni, albo w regulaminie zastrzega, że zwroty w ogóle nie są przyjmowane. Jeśli sklep od razu o tym informuje, trzeba być ostrożnym.

[srodtytul]2. jakie informacje o sklepie można znaleźć na stronie[/srodtytul]

Ważne, by były to nie tylko podstawowe dane – jak adres czy dokładna nazwa – ale także nazwisko choć jednego przedstawiciela firmy. Jest to niezbędne choćby do złożenia reklamacji. Sprawdźmy też, czy sklep podaje jakikolwiek telefon kontaktowy. Przyda się, jeśli będzie problem z dostawą lub dostaniemy nie do końca to, co zamówiliśmy. Jeśli jest tylko e-mail, to może to utrudnić ewentualny kontakt.

[srodtytul]3. jak długo sklep działa[/srodtytul]

Reklama
Reklama

Warto sprawdzić, od kiedy sklep działa na rynku. Ryzyko w przypadku zakupu w firmie działającej od kilku lat jest mniejsze niż gdy jej czas obecności na rynku to np. dwa miesiące. Jeśli informacji o długości stażu rynkowego na stronie wcale nie ma, to nie działa to na pewno na korzyść wiarygodności sklepu.

[srodtytul]4.zwrot towaru nie zawsze jest możliwy bez podawania przyczyn[/srodtytul]

Kupując na serwisach aukcyjnych trzeba pamiętać, że prawo do odstąpienia od umowy przysługuje jedynie, gdy sprzedającym jest przedsiębiorca, a cena nie była licytowana. W przypadku osoby fizycznej taka możliwość zależy tylko od dobrej woli sprzedającego.

[srodtytul]5. jakie sposoby płatności są możliwe[/srodtytul]

Z punktu widzenia klienta najbezpieczniejsza jest płatność za pobraniem przy odbiorze towaru. Jednak koszt tej usługi jest wyższy niż przelewu z konta lub karty. Zwłaszcza w tym ostatnim przypadku trzeba uważać z podawaniem jej numeru. Może to sporo kosztować, gdy trafi on w niepowołane ręce. W przypadku niezbyt pewnych sklepów warto wybierać płatność za pobraniem.

[srodtytul]1. czy e-sklep przyjmuje zwroty towarów[/srodtytul]

Zgodnie z prawem towary zakupione poza siedzibą przedsiębiorstwa (tzw. sprzedaż na odległość) mogą zostać w ciągu dziesięciu dni zwrócone bez podawania przyczyn. To jednak tylko teoria – od wielu czytelników wpływają skargi, że zdecydowana większość sklepów internetowych albo skraca ten termin na przykład tylko do dwóch dni, albo w regulaminie zastrzega, że zwroty w ogóle nie są przyjmowane. Jeśli sklep od razu o tym informuje, trzeba być ostrożnym.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama