Jedynie 20 proc. polskich użytkowników Internetu jest skłonnych zapłacić za publikowane w niej treści, czyli artykuły, muzykę, gry czy filmy - podaje organizacja Bezpieczniej w Sieci. Większość z tych osób (niemal 16 proc. wszystkich badanych) deklaruje gotowość wnoszenia drobnych opłat za każdy interesujący materiał. Tylko około 5 proc. ankietowanych chciałoby płacić stały abonament za dostęp do tych zasobów. Wysokość deklarowanej kwoty nie przekracza 30 zł miesięcznie, jednak – co ciekawe – dolna granica ustalona została na nie mniej niż 15 zł.

Przywiązanie do niepłacenia za publikowane w sieci treści przejawia się również tym, że w zamian za możliwość darmowego korzystania z nich internauci są gotowi oglądać wyświetlane obok reklamy.

- Awersję większości polskich internautów do płacenia za muzykę, filmy czy gry w sieci potwierdza paradoksalnie ich zgoda na reklamę banerową w Internecie, jako formę zapłaty za dostęp do treści – komentuje Artur Małek, rzecznik Bezpieczniej w Sieci. - Jak potwierdza wiele innych badań, internauci na całym świecie reagują na reklamę internetową bardzo negatywnie, więc wspomniany układ traktują jako wyrzeczenie.

W Polsce z Internetu korzysta 18,5 mln osób.