Spada tempo wzrostu reklamy w sieci

Z najnowszego podsumowania IAB Polska wynika, że w III kw. 2011 r. rynek reklamy w sieci wzrósł rok do roku o 22,1 proc. i sięgnął 453 mln zł. W tym nie będzie już jednak tak różowo

Publikacja: 01.03.2012 15:07

Spada tempo wzrostu reklamy w sieci

Foto: Bloomberg

To oznacza, że po dziewięciu miesiącach ubiegłego roku polskie wydatki na reklamę internetową  by ly równe już 944 mln zł – to o 27 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, najważniejszym kanałem jest

nadal reklama graficzna z 38 proc. udziałem w torcie w trzecim kwartale 2011. Na kolejnych

miejscach znalazły się odpowiednio: marketing w wyszukiwarkach (SEM – 34 proc.),

ogłoszenia (19 proc.) oraz e-mail (7 proc) – podało IAB Polska analizując III kw. 2011 roku.

Co ciekawe, w III kw. w reklamie on-line spadły udział wydatków na bardzo modną na świecie reklamę  wideo. W III kw. 2011 roku wynosił zaledwie 1,8 proc., podczas gdy rok wcześniej było to jeszcze 2,5 proc.

Najchętniej reklamowały się w sieci firmy z sektora finansowego, handlowego tzw. sektora czas woln. - Bardzo duże wzrosty wydatków zanotował także sektor farmaceutyczny. Wszystkie wyżej wymienione do tej pory reklamowały się głównie w mediach tradycyjnych – w tej chwili bardzo wyraźnie widać, że również one zaczynają przesuwać swoje budżety marketingowe do internetu. To bardzo pozytywny sygnał dla branży i mam nadzieję, że utrwali się w kolejnych miesiącach – komentuje w raporcie Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska. Te tendencje potwierdza „Rz" Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna domu mediowego Starlink. - Wyraźnie widać odpływ wydatków do Internetu, zwłaszcza w przypadku firm z sektora handlowego, które do tej pory reklamowały się głównie w telewizji – mówi.

Z prognoz, jakie zebrała wśród analityków  „Rz", wynika jednak, że ten rok nie przyniesie już w Internecie tak imponujących wzrostów, bo także ten sektor dosięgnęły w końcu kryzysowe ciecia wydatków w firmach. Konsensus prognoz analityków w domów maklerskich zakłada, że rynek wzrośnie w tym roku już „tylko" o 14,4 proc. przy 19,1 proc. wzroście rok wcześniej. Według giełdowej Agory Internet pozostanie w tym roku medium o najwyższej dynamice wzrostu, ale już „tylko" na poziomie około 9-12 proc. (przy 11,4 proc. wzrostu w całym 2011 roku).

Według Starlinka w całym 2011 roku na reklamę w sieci powędrowało w Polsce ponad 1,2 mld zł, o 18,.8 proc. więcej niż rok wcześniej.

To oznacza, że po dziewięciu miesiącach ubiegłego roku polskie wydatki na reklamę internetową  by ly równe już 944 mln zł – to o 27 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, najważniejszym kanałem jest

Pozostało 88% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie