Choć tempo wzrostu wpływów tych firm będzie maleć, do 2016 roku wciąż będą zarabiać coraz więcej. – Choć wpływy platform satelitarnych będą rosły, tempo ich wzrostu będzie mniejsze niż w ostatnich latach. W poprzednich latach spora część wzrostu przychodów tego sektora generowana była przez wprowadzenie kolejnych usług Premium. W przyszłości rosnąca konkurencja ze strony tańszych operatorów negatywnie wpłynie na średni przychód z jednego abonenta w branży i w ten sposób ograniczy wzrosty – komentuje Adam Thomas, szef działu badań mediów w Informie.
Wspomniane tańsze usługi to m.in. płatne serwisy internetowe, gdzie za dostęp do popularnych filmów, seriali i programów telewizyjnych płaci się niejednokrotnie znacznie mniej niż u operatora satelitarnego. Choć oferty operatorów satelitarnych są bogatsze w dodatkowe usługi część widzów wybiera jednak Internet.
Europejskie wpływy operatorów satelitarnych wyniosą w tym roku 18,2 mld dol. ( zdecydowana większość z nich działa w Europie Zachodniej, która wygeneruje 14,3 mld dol. z tej kwoty), w przyszłym sięgną 18,8 mld dol., a za cztery lata dobiją do 20,5 mld dol. – wynika z przewidywań Informa Telecoms&Media.