Technologicznie największy wpływ na rozwój całej branży będą miały tablety – tak uważa 79 proc. prezesów firm, których objęło badanie firmy Ernst & Young. Większość z nich (62 proc.) za ważne dla przyszłości swoich przedsiębiorstw uważa też smartfony. Jako kolejne wymieniają hosting chmur obliczeniowych (możliwość przechowywania danych należących do przedsiębiorstw w Internecie, tak by były dostępne z każdego miejsca na świecie) – tę możliwość za ważną uważa 59 proc. badanych, a rozwój aplikacji na mobilne urządzenia – 56 proc. Wysokie miejsce w zestawieniu zajmują też media społecznościowe (wskazuje na nie 44 proc. prezesów), których główną zaletą jest możliwość utrzymywania kontaktu z klientami.
– Integracja mediowych treści, urządzeń i sieci dostępowych prowadzi do samowystarczalnych cyfrowych ekosystemów. Im więcej użytkownicy korzystają z treści produkowanych przez firmy, tym łatwiej zdobywać informacje o ich zwyczajach. A dzięki temu treści, reklamy i cały system można szybciej i lepiej rozwijać i ulepszać – komentuje Howard Bass, starszy partner w dziale usług doradczych dla sektorów mediów i rozrywki.
110 milionów tabletów na całym świecie może zyskać w tym roku nabywców według ABI Research
Oprócz urządzeń mobilnych (wskazanych przez wszystkich badanych) największymi motorami wzrostu dla branż ma być rozwój dostępu do szybkiego oraz mobilnego Internetu (53 proc. wskazań), rozwój sieci społecznościowych (41 proc.), szybki rozwój wideo w sieci i serwisów wideo dostępnych na coraz więcej urządzeń. Ważny będzie też rosnący dostęp do Internetu wśród odbiorców w krajach rozwijających się.
Badanie Ernst & Young objęło 34 szefów największych na świecie firm z sektora mediów i rozrywki, których łączne przychody przekraczają 300 mld dol.