Reklama

Facebook otwiera biuro w Polsce

Warszawski oddział będzie zarządzać interesami Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej, przede wszystkim sprzedażą reklam i współpracą z miejscowymi programistami

Publikacja: 27.09.2012 17:58

Facebook otwiera biuro w Polsce

Foto: ROL

Warszawskie biuro największego na świecie serwisu społecznościowego stanie się kwaterą główną Facebooka dla 30 krajów naszego regionu, od Bałtyku po Morze Śródziemne. Szefem tego oddziału został Diego Oliva, który ma już na swoim koncie stworzenie pięciu siedzib regionalnych tej firmy. Rezydujący w Warszawie zespół będzie się składał z kilku osób, zarówno obcokrajowców, jak i Polaków.

- Moim biurem jest samolot, nie stacjonuję na stałe w żadnym z 10 europejskich oddziałów, którymi zarządzam – powiedział „Rz" Diego Oliva, dyrektor regionalny Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę. Dodał, że Facebook wybrał Polskę na centrum zarządzania regionem Europy Środkowo-Wschodniej, bo pozytywnie ocenia stan naszej gospodarki, skutecznie opierającej się recesji w ostatnich lat.

- Polska była dla nas naturalnym wyborem – dodaje Oliva. – Macie tutaj bardzo przewidywalne zasady funkcjonowania biznesu i mniej zbiurokratyzowane procedury zakładania spółki niż w innych krajach. Poza tym polski Facebook ma obecnie ponad 9 mln aktywnych użytkowników, a liczba ta stale rośnie. Potencjał wzrostowy ma też rynek reklamy internetowej w waszym kraju.

Zespół Facebook Warsaw zajmie się przede wszystkim marketingiem i bezpośrednią sprzedażą reklam, co dotychczas leżało w zakresie obowiązków współpracującej z serwisem polskiej agencji ARBOmedia, która kończy współpracę z serwisem. Oprócz tego polski oddział Facebooka rozwijać będzie współpracę z twórcami aplikacji działających w ramach serwisu, takich jak Deezer, czyli serwis muzyczny pozwalający na dzielenie się muzyką ze znajomymi na Facebooku. Dla programistów z naszego regionu firma zorganizowała konkurs Facebook Hack, podczas którego zespół Facebooka będzie stymulował tworzenie nowych aplikacji. Impreza odbędzie się 28 września w Warszawie.

– Idea tego konkursu jest taka, by tutejsze talenty programistyczne stworzyły działające narzędzia, w istotny sposób poprawiające funkcjonalność Facebooka – powiedziała Amina Belghiti, odpowiedzialna za rozwój platformy partnerskiej Facebooka.

Reklama
Reklama

Jak podaje badanie Megapanel PBI/Gemius z lipca tego roku, stronę Facebooka odwiedza co najmniej raz w miesiącu 13,2 mln naszych rodaków. Około 2,8 mln Polaków korzysta z tego serwisu społecznościowego za pośrednictwem telefonów komórkowych lub tabletów. W całym naszym regionie Facebook ma 46 mln użytkowników, w tym 16 mln mobilnych.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama