Facebook otwiera biuro w Polsce

Warszawski oddział będzie zarządzać interesami Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej, przede wszystkim sprzedażą reklam i współpracą z miejscowymi programistami

Publikacja: 27.09.2012 17:58

Facebook otwiera biuro w Polsce

Foto: ROL

Warszawskie biuro największego na świecie serwisu społecznościowego stanie się kwaterą główną Facebooka dla 30 krajów naszego regionu, od Bałtyku po Morze Śródziemne. Szefem tego oddziału został Diego Oliva, który ma już na swoim koncie stworzenie pięciu siedzib regionalnych tej firmy. Rezydujący w Warszawie zespół będzie się składał z kilku osób, zarówno obcokrajowców, jak i Polaków.

- Moim biurem jest samolot, nie stacjonuję na stałe w żadnym z 10 europejskich oddziałów, którymi zarządzam – powiedział „Rz" Diego Oliva, dyrektor regionalny Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę. Dodał, że Facebook wybrał Polskę na centrum zarządzania regionem Europy Środkowo-Wschodniej, bo pozytywnie ocenia stan naszej gospodarki, skutecznie opierającej się recesji w ostatnich lat.

- Polska była dla nas naturalnym wyborem – dodaje Oliva. – Macie tutaj bardzo przewidywalne zasady funkcjonowania biznesu i mniej zbiurokratyzowane procedury zakładania spółki niż w innych krajach. Poza tym polski Facebook ma obecnie ponad 9 mln aktywnych użytkowników, a liczba ta stale rośnie. Potencjał wzrostowy ma też rynek reklamy internetowej w waszym kraju.

Zespół Facebook Warsaw zajmie się przede wszystkim marketingiem i bezpośrednią sprzedażą reklam, co dotychczas leżało w zakresie obowiązków współpracującej z serwisem polskiej agencji ARBOmedia, która kończy współpracę z serwisem. Oprócz tego polski oddział Facebooka rozwijać będzie współpracę z twórcami aplikacji działających w ramach serwisu, takich jak Deezer, czyli serwis muzyczny pozwalający na dzielenie się muzyką ze znajomymi na Facebooku. Dla programistów z naszego regionu firma zorganizowała konkurs Facebook Hack, podczas którego zespół Facebooka będzie stymulował tworzenie nowych aplikacji. Impreza odbędzie się 28 września w Warszawie.

– Idea tego konkursu jest taka, by tutejsze talenty programistyczne stworzyły działające narzędzia, w istotny sposób poprawiające funkcjonalność Facebooka – powiedziała Amina Belghiti, odpowiedzialna za rozwój platformy partnerskiej Facebooka.

Jak podaje badanie Megapanel PBI/Gemius z lipca tego roku, stronę Facebooka odwiedza co najmniej raz w miesiącu 13,2 mln naszych rodaków. Około 2,8 mln Polaków korzysta z tego serwisu społecznościowego za pośrednictwem telefonów komórkowych lub tabletów. W całym naszym regionie Facebook ma 46 mln użytkowników, w tym 16 mln mobilnych.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie