Gorączkowa wojna w outdoorze

Reklama?| CAM?Media chcą unieważnienia oferty AMS i Stroera w przetargu na warszawskie wiaty na chwilę przed finałem.

Publikacja: 25.11.2012 23:38

Kon­sor­cjum AMS (z gru­py Ago­ry) i Stro­era Pol­ska mo­że mieć kło­po­ty na ostat­niej pro­stej prze­tar­gu na bu­do­wę i ser­wis wiat przy­stan­ko­wych w War­sza­wie. Za to kon­sor­cjum gru­py CAM Me­dia – prze­ciw­nie.

W pią­tek CAM Me­dia, któ­re są je­dy­nym kon­ku­ren­tem gi­gan­tów w wal­ce o ten kon­trakt, zło­ży­ły w Za­rzą­dzie Trans­por­tu Miej­skie­go wnio­sek o unie­waż­nie­nie ofer­ty prze­ciw­ni­ków.

Za krót­ka ła­wecz­ka?

– Ofer­ta AMS i Stro­era ma po­waż­ny błąd. Ław­ka dla pa­sa­że­rów jest krót­sza, niż wy­ma­ga mia­sto w szcze­gó­ło­wych wa­run­kach za­mó­wie­nia. Na­szym zda­niem w związ­ku z tym ofer­ta AMS i Stro­era jest nie­waż­na. Ma­my trzy po­twier­dza­ją­ce to opi­nie praw­ni­ków – mó­wi Pa­weł Or­łow­ski, wi­ce­pre­zes CAM Me­dia. Dy­rek­cja ZTM mo­że nie roz­pa­trzyć wnio­sku. – Wte­dy za­skar­ży­my wy­nik prze­tar­gu w Wo­je­wódz­kim Są­dzie Ad­mi­ni­stra­cyj­nym – za­po­wia­da.

– Wła­ści­wie przy­go­to­wa­li­śmy i skal­ku­lo­wa­li­śmy ofer­tę. Jest ona zgod­na z ocze­ki­wa­nia­mi kon­ce­sjo­na­riu­sza – od­po­wia­da Ma­rek Ku­za­ka, pre­zes AMS.

ZTM:?dziś wy­bór

CAM Me­dia za­re­ago­wa­ły w ostat­niej chwi­li. W po­nie­dzia­łek, jak po­twier­dza „Rz" Igor Kraj­now, rzecz­nik ZTM, ma zo­stać ogło­szo­ny wy­bór kon­ce­sjo­na­riu­sza wiat.

Or­łow­ski py­ta­ny, dla­cze­go cze­kał do ostat­niej chwi­li, mó­wi: – Cze­ka­li­śmy, aż za­koń­czy się po­stę­po­wa­nie z wnio­sku Cle­ar Chan­nel, któ­ry za­kwe­stio­no­wał pra­wi­dło­wość pro­ce­dur za­sto­so­wa­nych przez mia­sto – mó­wi wi­ce­pre­zes. Jak wy­ja­śnia, zgod­nie z wa­run­ka­mi za­mó­wie­nia ław­ka dla pa­sa­że­rów au­to­bu­sów mia­ła mieć ta­ką dłu­gość jak ca­ła wia­ta. – W do­ku­men­ta­cji AMS i Stro­era ma ona 120 cen­ty­me­trów, a ob­szar na re­kla­mę jest od­po­wied­nio więk­szy. Gdy­by­śmy tak­że przy­ję­li ta­ką dłu­gość, na­sza ofer­ta mia­ła­by na pew­no in­ny kształt – mó­wi Or­łow­ski. Je­śli ZTM uzna te ar­gu­men­ty, wy­grać mo­że ofer­ta CAM Me­dia.

Ry­nek cze­ka na wzrost

Prze­targ na war­szaw­skie wia­ty jest jed­nym z dwóch waż­nych wy­da­rzeń te­go ro­ku w out­do­oro­wej bran­ży. To naj­więk­szy, dłu­go ocze­ki­wa­ny kon­trakt w ob­sza­rze tzw. me­bli ulicz­nych na prze­strze­ni ostat­nich lat. Ten, kto bę­dzie bu­do­wał wia­ty, bę­dzie mógł or­ga­ni­zo­wać na nich kam­pa­nie re­kla­mo­we, sta­no­wią­ce istot­ną część war­szaw­skie­go ryn­ku war­te­go rocz­nie 100 mln zł rocz­nie. Co wię­cej, wy­nik prze­tar­gu w War­sza­wie mo­że wpły­nąć na lo­sy ana­lo­gicz­nych kon­kur­sów w in­nych mia­stach.

Dru­gim istot­nym wy­da­rze­niem dla bran­ży bę­dzie start ba­dań efek­tyw­no­ści no­śni­ków ulicz­nych. Za­jąć ma się ni­mi fir­ma za­kła­da­na przez AMS, Stro­era i Cle­ar Chan­nel. Spół­ki spo­dzie­wa­ją się zgo­dy Urzę­du Ochro­ny Kon­ku­ren­cji i Kon­su­men­tów na za­ło­że­nie wspól­nej fir­my do koń­ca li­sto­pa­da. Ba­da­nia ma­ją po­móc jej w prze­ko­na­niu re­kla­mo­daw­ców, że me­dium to jest bar­dziej przy­dat­ne w do­cie­ra­niu do kon­su­men­tów. Wy­ko­rzy­sty­wa­ne bę­dą mo­gły być oko­ło po­ło­wy 2014 r. – spo­dzie­wa się Stro­er Pol­ska. To wła­śnie w 2014 ro­ku, zda­niem tej fir­my, bran­ża ma osta­tecz­nie wy­ha­mo­wać trwa­ją­ce już czte­ry la­ta spad­ki przy­cho­dów. W br. war­tość ryn­ku out­do­oru w Pol­sce skur­czy się jesz­cze o 5 proc. – pro­gno­zu­je Stro­er. Ago­ra, wła­ści­ciel AMS, za­kła­da, że spa­dek się­gnie do 7 proc. (z 599 mln zł w 2011 r.).

Pierw­sze­go wzro­stu przy­cho­dów ryn­ku out­do­oru Stro­er spo­dzie­wa się w 2015 r. Po dzie­wię­ciu mie­sią­cach br. re­kla­mo­daw­cy wy­da­li na re­kla­mę ulicz­ną o 6 proc. mniej niż rok te­mu.

Kon­sor­cjum AMS (z gru­py Ago­ry) i Stro­era Pol­ska mo­że mieć kło­po­ty na ostat­niej pro­stej prze­tar­gu na bu­do­wę i ser­wis wiat przy­stan­ko­wych w War­sza­wie. Za to kon­sor­cjum gru­py CAM Me­dia – prze­ciw­nie.

W pią­tek CAM Me­dia, któ­re są je­dy­nym kon­ku­ren­tem gi­gan­tów w wal­ce o ten kon­trakt, zło­ży­ły w Za­rzą­dzie Trans­por­tu Miej­skie­go wnio­sek o unie­waż­nie­nie ofer­ty prze­ciw­ni­ków.

Pozostało 88% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie