Reklama
Rozwiń

Gorączkowa wojna w outdoorze

Reklama?| CAM?Media chcą unieważnienia oferty AMS i Stroera w przetargu na warszawskie wiaty na chwilę przed finałem.

Publikacja: 25.11.2012 23:38

Kon­sor­cjum AMS (z gru­py Ago­ry) i Stro­era Pol­ska mo­że mieć kło­po­ty na ostat­niej pro­stej prze­tar­gu na bu­do­wę i ser­wis wiat przy­stan­ko­wych w War­sza­wie. Za to kon­sor­cjum gru­py CAM Me­dia – prze­ciw­nie.

W pią­tek CAM Me­dia, któ­re są je­dy­nym kon­ku­ren­tem gi­gan­tów w wal­ce o ten kon­trakt, zło­ży­ły w Za­rzą­dzie Trans­por­tu Miej­skie­go wnio­sek o unie­waż­nie­nie ofer­ty prze­ciw­ni­ków.

Za krót­ka ła­wecz­ka?

– Ofer­ta AMS i Stro­era ma po­waż­ny błąd. Ław­ka dla pa­sa­że­rów jest krót­sza, niż wy­ma­ga mia­sto w szcze­gó­ło­wych wa­run­kach za­mó­wie­nia. Na­szym zda­niem w związ­ku z tym ofer­ta AMS i Stro­era jest nie­waż­na. Ma­my trzy po­twier­dza­ją­ce to opi­nie praw­ni­ków – mó­wi Pa­weł Or­łow­ski, wi­ce­pre­zes CAM Me­dia. Dy­rek­cja ZTM mo­że nie roz­pa­trzyć wnio­sku. – Wte­dy za­skar­ży­my wy­nik prze­tar­gu w Wo­je­wódz­kim Są­dzie Ad­mi­ni­stra­cyj­nym – za­po­wia­da.

– Wła­ści­wie przy­go­to­wa­li­śmy i skal­ku­lo­wa­li­śmy ofer­tę. Jest ona zgod­na z ocze­ki­wa­nia­mi kon­ce­sjo­na­riu­sza – od­po­wia­da Ma­rek Ku­za­ka, pre­zes AMS.

ZTM:?dziś wy­bór

CAM Me­dia za­re­ago­wa­ły w ostat­niej chwi­li. W po­nie­dzia­łek, jak po­twier­dza „Rz" Igor Kraj­now, rzecz­nik ZTM, ma zo­stać ogło­szo­ny wy­bór kon­ce­sjo­na­riu­sza wiat.

Or­łow­ski py­ta­ny, dla­cze­go cze­kał do ostat­niej chwi­li, mó­wi: – Cze­ka­li­śmy, aż za­koń­czy się po­stę­po­wa­nie z wnio­sku Cle­ar Chan­nel, któ­ry za­kwe­stio­no­wał pra­wi­dło­wość pro­ce­dur za­sto­so­wa­nych przez mia­sto – mó­wi wi­ce­pre­zes. Jak wy­ja­śnia, zgod­nie z wa­run­ka­mi za­mó­wie­nia ław­ka dla pa­sa­że­rów au­to­bu­sów mia­ła mieć ta­ką dłu­gość jak ca­ła wia­ta. – W do­ku­men­ta­cji AMS i Stro­era ma ona 120 cen­ty­me­trów, a ob­szar na re­kla­mę jest od­po­wied­nio więk­szy. Gdy­by­śmy tak­że przy­ję­li ta­ką dłu­gość, na­sza ofer­ta mia­ła­by na pew­no in­ny kształt – mó­wi Or­łow­ski. Je­śli ZTM uzna te ar­gu­men­ty, wy­grać mo­że ofer­ta CAM Me­dia.

Ry­nek cze­ka na wzrost

Prze­targ na war­szaw­skie wia­ty jest jed­nym z dwóch waż­nych wy­da­rzeń te­go ro­ku w out­do­oro­wej bran­ży. To naj­więk­szy, dłu­go ocze­ki­wa­ny kon­trakt w ob­sza­rze tzw. me­bli ulicz­nych na prze­strze­ni ostat­nich lat. Ten, kto bę­dzie bu­do­wał wia­ty, bę­dzie mógł or­ga­ni­zo­wać na nich kam­pa­nie re­kla­mo­we, sta­no­wią­ce istot­ną część war­szaw­skie­go ryn­ku war­te­go rocz­nie 100 mln zł rocz­nie. Co wię­cej, wy­nik prze­tar­gu w War­sza­wie mo­że wpły­nąć na lo­sy ana­lo­gicz­nych kon­kur­sów w in­nych mia­stach.

Dru­gim istot­nym wy­da­rze­niem dla bran­ży bę­dzie start ba­dań efek­tyw­no­ści no­śni­ków ulicz­nych. Za­jąć ma się ni­mi fir­ma za­kła­da­na przez AMS, Stro­era i Cle­ar Chan­nel. Spół­ki spo­dzie­wa­ją się zgo­dy Urzę­du Ochro­ny Kon­ku­ren­cji i Kon­su­men­tów na za­ło­że­nie wspól­nej fir­my do koń­ca li­sto­pa­da. Ba­da­nia ma­ją po­móc jej w prze­ko­na­niu re­kla­mo­daw­ców, że me­dium to jest bar­dziej przy­dat­ne w do­cie­ra­niu do kon­su­men­tów. Wy­ko­rzy­sty­wa­ne bę­dą mo­gły być oko­ło po­ło­wy 2014 r. – spo­dzie­wa się Stro­er Pol­ska. To wła­śnie w 2014 ro­ku, zda­niem tej fir­my, bran­ża ma osta­tecz­nie wy­ha­mo­wać trwa­ją­ce już czte­ry la­ta spad­ki przy­cho­dów. W br. war­tość ryn­ku out­do­oru w Pol­sce skur­czy się jesz­cze o 5 proc. – pro­gno­zu­je Stro­er. Ago­ra, wła­ści­ciel AMS, za­kła­da, że spa­dek się­gnie do 7 proc. (z 599 mln zł w 2011 r.).

Pierw­sze­go wzro­stu przy­cho­dów ryn­ku out­do­oru Stro­er spo­dzie­wa się w 2015 r. Po dzie­wię­ciu mie­sią­cach br. re­kla­mo­daw­cy wy­da­li na re­kla­mę ulicz­ną o 6 proc. mniej niż rok te­mu.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji