Najnowsza fala badań NetTrack podsumowująca okres od listopada 2012 do stycznia 2013 roku włącznie mówi już o 17,3 mln internautów (57,5 proc. populacji).  Nowością w badaniach jest podanie odsetka internautów, którzy korzystali z internetu z komórki. Od listopada do stycznia 5,63 proc. użytkowników korzystało z Internetu mobilnie (lub w hot spocie z wifi).  -Postanowiliśmy zmodyfikować niektóre kategorie w pytaniu o miejsce korzystania z Internetu, zamiast dotychczasowych „w pracy", „w szkole", pojawiły się „poza domem" i „mobilnie". Z pierwszych wyników widać, że mobilnych internautów mamy 5,63 proc. Jednak dopiero następna fala badania pokaże dynamikę zmian na tym rynku – komentuje Kuba Antoszewski, PR manager firmy Millward Brown, która przeprowadza badanie.

Z najnowszej fali badań wynika, że gros polskich internautów – 69,6 proc. - korzysta z sieci codziennie. Kolejna istotna grupa – 21,9 proc. – wchodzi do Internetu prawie codziennie. Gros z nas surfuje z domu – deklaruje to 96,89 proc. Ale już 28, 5 proc. deklaruje, że korzysta z sieci poza domem. 22,72 proc. precyzuje, że w pracy, 7,1 proc. – że w szkole lub na uczelni, ale wspomniane już 5,63 proc. korzysta z Internetu z komórki lub innego mobilnego urządzenia poprzez mobilny Internet lub wifi w hot spotach.

W całym 2012 roku z sieci korzystało 17,1 mln Polaków, czyli 56,8 proc. populacji. – Z całorocznych danych wynika m.in.,  że zaobserwowany przed rokiem wzrost użytkowania Internetu wśród osób w wieku 60+ utrwalił się na poziomie 6 proc. (dla porównania, w 2008 roku wskaźnik ten wynosił 3 proc.) – zauważa Kuba Antoszewski. Największy odsetek osób korzystających z sieci stanowiły osoby w wieku 25-39 lat ( 40 proc.), kolejni byli internauci w wieku 40-59 lat ( stanowili 28 proc. wszystkich) oraz najmłodsi badani (15-24-latkowie: ci stanowili 27 proc.).

Najpopularniejszą witryną internetową w kraju w 2012 roku była witryna Google.pl. W ciągu miesiąca wizytowało ją 90,75 proc. polskich internautów, a 61, 7 proc. spontanicznie wymieniało jej nazwę, gdy pytano ich o znajome im witryny. Kolejnymi odwiedzanymi przez największą liczbę osób stronami WWW były w ubiegłym roku Allegro.pl i Youtube.pl, a najwyższa spontaniczną znajomośc po Google miały Allegro i Onet.pl.