Rzeka nowych tabletów i smartfonów, która płynie ze sklepów do polskich domów nie pozostaje bez wpływu na sposób, w jaki polscy internauci korzystają z Internetu.
– Jak pokazują badania ruchu na witrynach internetowych realizowane przez Gemiusa w kwietniu, ponad 5 proc. wszystkich odsłon w polskiej przestrzeni wirtualnej generowane jest przez smartfony i tablety. To dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – podaje „Rz" firma badawcza Gemius. A odsetek ten będzie rósł.
– Z naszych prognoz wynika, że jeśli utrzymają się obecne trendy, to na koniec tego roku z urządzeń mobilnych będzie pochodziło już 9–10 proc. ruchu internetowego – mówi Krzysztof Rosiński, ekspert z Gemiusa. – Zaobserwowaliśmy przyspieszenie wzrostu liczby tego rodzaju wejść do sieci między styczniem a majem tego roku, z kolei drugie półrocze ubiegłego roku było nieco pod tym względem gorsze niż pierwsze – dodaje.
Wśród mobilnych urządzeń najczęściej przy surfowaniu po sieci korzystamy z gadżetów Apple'a (patrz: wykres). W kwietniu prawie 33 proc. wszystkich wejść do Internetu z urządzeń mobilnych to były wejścia właśnie ze smartfonów i tabletów produkowanych przez tę amerykańską firmę. Wśród wszystkich wejść mobilnych iPad przyniósł 24,1 proc., a iPhone 8,47 proc.
Jednak to koreański Samsung może odnotować największy sukces, bo liczba wejść do sieci z jego produktów wzrosła w Polsce w kwietniu 2013 r. w porównaniu z kwietniem 2012 r. aż o 25 proc., do 28,05 proc. Wskaźnik ten dla Apple'a wzrósł tylko o 2 proc., a dla Sony i Nokii spadł, o odpowiednio 8 proc. i 37 proc.