Adam Pieczyński nowym szefem TVN CNBC

Ze stacji odchodzi jej dotychczasowy szef, Roman Młodkowski, kanał zmieni też oblicze i nazwę. TVN rezygnuje z logo CNBC.

Publikacja: 30.07.2013 13:54

Adam Pieczyński

Adam Pieczyński

Foto: Fotorzepa, Magdalena Jodłowska

Jak podał serwis Wirtualnemedia.pl, wczoraj z telewizją pożegnało się kilkanaście osób, w tym szef stacji Roman Młodkowski, Beata Chądzyńska, zastępca redaktora naczelnego stacji, Mikołaj Kunica - szef zespołu reporterów i prowadzący "Dzień na rynkach" , Radosław Wróblewski, szef zespołu redaktorów oraz dwóch wydawców, dwie redaktorki i kilku producentów.

– Roman Młodkowski przebywa na urlopie – mówi tylko Karol Smoląg, rzecznik TVN. Nie chce komentować czy Młodkowski wróci do TVN na jakiekolwiek inne stanowisko. Informacji o zwolnieniach w zespole TVN CNBC też nie komentuje. - TVN SA podjął decyzję o rozszerzeniu zakresu informacji nadawanych przez TVN CNBC o wiadomości pozabiznesowe. W związku z tym z końcem tego roku zakończy emisję TVN CNBC pod dotychczasową nazwą. Po tym terminie TVN SA zacznie nadawać kanał, który zastąpi TVN CNBC. Prace nad nowym formatem trwają – podaje.

Nowym szefem stacji jest Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych. Smoląg nie komentuje czy będzie nim na stałe czy tylko tymczasowo.

Rezygnacja z umieszczania w nazwie stacji logo partnera kanału – CNBC prawdopodobnie jest szukaniem na kanale dodatkowych oszczędności. Stacja TVN CNBC miała kłopoty z osiągnięciem rentowności. Jak przypominają Wirtualnemedia, rozpoczęła nadawanie we wrześniu 2007 roku, a dopiero w 2010 r. stała się rentowna wypracowując wynik EBITDA n(zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) a poziomie 560 tys. zł.

Smoląg nie komentuje czy teraz kanał na siebie zarabia. - Prowadzimy z CNBC rozmowy na temat tego, jak najlepiej odpowiadać na potrzeby widzów TVN zainteresowanych informacjami ekonomicznymi i biznesowymi. Systematycznie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które spełniają oczekiwania tej widowni.  Do tej pory nie zapadły jednak żadne decyzje w tej sprawie – podaje tylko.

Konkurencyjna stacja TV Biznes także zmieniła w tym roku oblicze. 18 lutego Polsat przemianował ją na Polsat Biznes i poszerzył tematyczny zakres jej programów. Teraz nadaje informacje z trzech obszarów: informacji, publicystyki i – to nowość – lifestyle'u.

Udział TVN CNBC w ogólnopolskiej widowni jest niski: w I półroczu tego roku sięgał według danych Nielsen Audience Measurement zaledwie 0,04 proc. (co oznacza, że średnio oglądało go 2,8 tys. widzów powyżej 4 roku życia). Polsat Biznes miał w tym samym czasie 0,06 proc. udziału w rynku i średnią widownię na poziomie 3,8 tys. widzów.

Jak podał serwis Wirtualnemedia.pl, wczoraj z telewizją pożegnało się kilkanaście osób, w tym szef stacji Roman Młodkowski, Beata Chądzyńska, zastępca redaktora naczelnego stacji, Mikołaj Kunica - szef zespołu reporterów i prowadzący "Dzień na rynkach" , Radosław Wróblewski, szef zespołu redaktorów oraz dwóch wydawców, dwie redaktorki i kilku producentów.

– Roman Młodkowski przebywa na urlopie – mówi tylko Karol Smoląg, rzecznik TVN. Nie chce komentować czy Młodkowski wróci do TVN na jakiekolwiek inne stanowisko. Informacji o zwolnieniach w zespole TVN CNBC też nie komentuje. - TVN SA podjął decyzję o rozszerzeniu zakresu informacji nadawanych przez TVN CNBC o wiadomości pozabiznesowe. W związku z tym z końcem tego roku zakończy emisję TVN CNBC pod dotychczasową nazwą. Po tym terminie TVN SA zacznie nadawać kanał, który zastąpi TVN CNBC. Prace nad nowym formatem trwają – podaje.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie