Adam Pieczyński nowym szefem TVN CNBC

Ze stacji odchodzi jej dotychczasowy szef, Roman Młodkowski, kanał zmieni też oblicze i nazwę. TVN rezygnuje z logo CNBC.

Publikacja: 30.07.2013 13:54

Adam Pieczyński

Adam Pieczyński

Foto: Fotorzepa, Magdalena Jodłowska

Jak podał serwis Wirtualnemedia.pl, wczoraj z telewizją pożegnało się kilkanaście osób, w tym szef stacji Roman Młodkowski, Beata Chądzyńska, zastępca redaktora naczelnego stacji, Mikołaj Kunica - szef zespołu reporterów i prowadzący "Dzień na rynkach" , Radosław Wróblewski, szef zespołu redaktorów oraz dwóch wydawców, dwie redaktorki i kilku producentów.

– Roman Młodkowski przebywa na urlopie – mówi tylko Karol Smoląg, rzecznik TVN. Nie chce komentować czy Młodkowski wróci do TVN na jakiekolwiek inne stanowisko. Informacji o zwolnieniach w zespole TVN CNBC też nie komentuje. - TVN SA podjął decyzję o rozszerzeniu zakresu informacji nadawanych przez TVN CNBC o wiadomości pozabiznesowe. W związku z tym z końcem tego roku zakończy emisję TVN CNBC pod dotychczasową nazwą. Po tym terminie TVN SA zacznie nadawać kanał, który zastąpi TVN CNBC. Prace nad nowym formatem trwają – podaje.

Nowym szefem stacji jest Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych. Smoląg nie komentuje czy będzie nim na stałe czy tylko tymczasowo.

Rezygnacja z umieszczania w nazwie stacji logo partnera kanału – CNBC prawdopodobnie jest szukaniem na kanale dodatkowych oszczędności. Stacja TVN CNBC miała kłopoty z osiągnięciem rentowności. Jak przypominają Wirtualnemedia, rozpoczęła nadawanie we wrześniu 2007 roku, a dopiero w 2010 r. stała się rentowna wypracowując wynik EBITDA n(zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) a poziomie 560 tys. zł.

Smoląg nie komentuje czy teraz kanał na siebie zarabia. - Prowadzimy z CNBC rozmowy na temat tego, jak najlepiej odpowiadać na potrzeby widzów TVN zainteresowanych informacjami ekonomicznymi i biznesowymi. Systematycznie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które spełniają oczekiwania tej widowni.  Do tej pory nie zapadły jednak żadne decyzje w tej sprawie – podaje tylko.

Konkurencyjna stacja TV Biznes także zmieniła w tym roku oblicze. 18 lutego Polsat przemianował ją na Polsat Biznes i poszerzył tematyczny zakres jej programów. Teraz nadaje informacje z trzech obszarów: informacji, publicystyki i – to nowość – lifestyle'u.

Udział TVN CNBC w ogólnopolskiej widowni jest niski: w I półroczu tego roku sięgał według danych Nielsen Audience Measurement zaledwie 0,04 proc. (co oznacza, że średnio oglądało go 2,8 tys. widzów powyżej 4 roku życia). Polsat Biznes miał w tym samym czasie 0,06 proc. udziału w rynku i średnią widownię na poziomie 3,8 tys. widzów.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy