Dominującą rolę nadal odgrywa Facebook. 71 proc. dorosłych użytkowników korzystało w tym roku z tego serwisu, ale według najnowszych sondaży, coraz częściej internauci wybierają również inne portale społecznościowe. Spośród przebadanych przez Pew Research Center 1 500 dorosłych Amerykanów 42 proc. korzystało z ponad jednego serwisu społecznościowego, a jedynie 36 proc. wybierało regularnie jeden serwis, najczęściej Facebooka. Kobiety korzystały najczęściej z Pinteres, strony służącej do tworzenia oraz publikowania tematycznych obrazów, natomiast mężczyźni z LinkedIn, największego portalu społecznościowego od kontaktów biznesowo-zawodowych.
Według Maeve Duggan z Pew Research Center , Facebook nadal wygrywa liczbą użytkowników, ale inne serwisy próbują go gonić zachęcając użytkowników innymi usługami. Na przykład Instagram ma wielu zaangażowanych użytkowników, którzy korzystają z aplikacji firmy wiele razy w ciągu dnia. Natomiast Pinterest i LinkedIn odwołują się do konkretnych grup demograficznych. Oba portale posiadają unikatowe narzędzia, którymi zachęcają swoich odbiorców do częstego korzystania.
Facebook nadal ma najwyższy odsetek najbardziej zaangażowanych użytkowników – 63 proc. odwiedza stronę raz dziennie, 40 proc. kilkukrotnie w ciągu dnia. Na drugim miejscu jest Instagram, którego 57 proc. użytkowników logowało się do serwisu raz dziennie.
Pew Research Center przebadało jedynie dorosłych Amerykanów. Pod koniec października Facebook poinformował o spadku zainteresowania wśród nastolatków, akcje firmy natychmiast mocno potaniały. Pew Research Center nie przebadała zainteresowania mobilnymi aplikacjami, jak na przykład aplikacją WhatsApp czy Snapchat. Aplikacje umożliwiające bezpłatną komunikację zyskały w tym roku na popularności, szczególnie wśród nastolatków.