Polacy obawiają się Facebooka

Już 59 proc. uważa, że to portal Marka Zuckerberga jest największym zagrożeniem dla naszej prywatności w sieci. 40 proc. wskazuje na Twittera, a prawie jedna trzecia: na koncern Google.

Publikacja: 13.01.2014 14:17

Polacy obawiają się Facebooka

Foto: Bloomberg

To wyniki raportu McCann Truth Central „Prawda o prywatności" przeprowadzonego na zlecenie grupy komunikacyjnej McCann Worldgroup.

- Wątpliwości dotyczące ochrony prywatności w sieci mają wpływ na młode pokolenie, które zaczyna przenosić swoje zainteresowanie i czas z serwisu Facebook na Snapchat'a. Serwis ten zapewnia im bowiem większą prywatność i mniejsze prawdopodobieństwo na pojawienie się w wyszukiwarce Google  - podają autorzy raportu.

Zapał do mediów społecznościowych wśród polskich internautów najwidoczniej już ostygł. - We współczesnym świecie, w którym zderzają się prywatność i rozgłos, zaczynają obowiązywać nowe reguły. Wyzwaniem staje się utrzymanie równowagi między nimi i taka obecność w social mediach, która pozwoli nam być interesującymi – jednak bez zbytniego obnażania naszej prywatności – komentuje wyniki badania Wojciech Borowski, prezes McCann Worldgroup.

Gros Polaków ( 72 proc.) uważa, że zapraszanie do grona przyjaciół na Facebooku osób, których się nie zna, nie jest już modne. 63 proc. twierdzi wręcz, że w dobrym tonie jest wyrzucanie z listy znajomych tych osób, których w rzeczywiści nie znamy (pokłosie trendu na przyłączanie do niej kogo popadnie, by mieć jak najwięcej wirtualnych „przyjaciół"). Coraz chętniej przyznajemy te że nie powinno się przyłączać nieznajomych na portalu LinkedIn (tak uważa 73 proc. badanych).

Oszczędniejsi stajemy się też  w pisaniu w sieci o sobie. Już tylko według około jednej trzeciej badanych publikowanie na Facebook'u informacji na temat wykonywanych rutynowych czynności jest ciekawe z punktu widzenia innych. Tylko 35 proc. pytanych myśli, że częste odznaczanie swojego miejsca pobytu w serwisie Foursquare jest ciekawe dla innych. Dwie trzecie nie uważa już w ogóle za interesujące blogów, których tematyką jest życie osobiste blogującego.

Reklama
Reklama

Spadający entuzjazm do mediów społecznościowych przekłada się też na stosunek do działań marketingowych na tych platformach. - Dla 66 proc. respondentów marka używająca treści z ich profili społecznościowych bez ich zgody, nie zasługuje na to, by ją lubić. Ponad połowa pytanych uważa także, że marki przestają być ciekawe, kiedy do przyciągania uwagi używają automatycznie spersonalizowanych reklam na portalach społecznościowych – podają autorzy raportu.

Badanie przeprowadzono w listopadzie 2013 roku na reprezentatywnej próbie 1,1 tys. osób powyżej 18 roku życia.

Młodzi uciekają z Facebooka. Jest nowy serwis!

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama