Dailymotion, podobnie jak Youtube, rozpoczął działalność w 2005 r., jednak zdobycie przez ten portal rynku międzynarodowego szło opornie. Obecnie portal osiąga miesięcznie dziesięć procent użytkowników z miliarda użytkowników Youtube'a. Zeszłoroczna próba przejęcia portalu przez Yahoo, wywołała nerwową reakcję rządu francuskiego, który otoczył firmę nadmierną opieką.
Yahoo chciał przejąć pakiet większościowy Dailymotion. Transakcja z Microsoftem pozostawiłaby w rękach Francuzów większą część kapitału.
Prezes Orange, Stephane Richard, do którego należy serwis oficjalnie potwierdził podczas wywiadu udzielonego telewizji BFM, że firma jest w trakcie rozmów z Microsoftem.
„Jesteśmy w trakcie rozmów z wielką amerykańską firmą", po czym wyjaśnił, że chodzi o Microsoft. „Nie oznacza to, że dojdzie do porozumienia, jednak szansę są duże".
Według danych statystycznych portalu, pod koniec 2012 r. Dailymotion znajdował się na 32. miejscu najczęściej odwiedzanych stron internetowych na świecie: 105 milionów odwiedzin miesięcznie, z czego 85 procent spoza granic Francji. Próby rozszerzenia zasięgu działalności Dailymotion nie ograniczają się jedynie do współpracy z Microsoftem.