- Wydatki na reklamę cyfrową wciąż rosną. Nie są to tak spektakularne wzrosty, jakie były obserwowane w Polsce kilka lat temu, a obecnie są obserwowane w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, jednak należy pamiętać, że rynek polski jest stosunkowo dojrzały i rośnie w stałym, umiarkowanym tempie – komentuje Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w zrzeszającej firmy działające w sieci organizacji IAB Polska, która bada rynek reklamy wraz z firmą PwC.

Największy udział w torcie reklamy internetowej ma w Polsce wciąż reklama graficzna:  43 proc., wydatki na nią wzrosły rok do roku o 13 proc. - Display zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo online (33 proc. wzrostu rok do roku, 151 mln zł), popularności mediów społecznościowych (44 proc. wzrostu, niecałe 120 mln zł) oraz umacniającej się pozycji „rich media" (bardziej zaawansowane reklamy graficzne korzystające np. z dźwięku czy animacji – red., 37 proc. wzrostu) – podaje IAB Polska.

Za reklamą graficzną plasuje się reklama w wyszukiwarkach internetowych, która przyniosła 35 proc. rynku, o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Kolejne było ogłoszenia się (14 proc. udziału) oraz E-mail (5 proc.). - Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która ponownie osiągnęła trzycyfrowy wzrost względem roku wcześniejszego  (a jej wartość  podwoiła się do prawie 27 mln zł) – podało IAB.

Najwięcej wydawały na reklamę w sieci w ubiegłym roku firmy z sektora motoryzacyjnego (16 proc. całego rynku), finansowego (14 proc.) i handlowego (10 proc.).