Reklama
Rozwiń
Reklama

TVN pozostaje w rodzinie

W spółce Scripps Networks Interactive, która w tym roku przejmie TVN, wciąż rządzą potomkowie założyciela rodzinnego konglomeratu mediowego – Edwarda W. Scrippsa.

Publikacja: 17.03.2015 21:00

W spółce Scripps Networks Interactive, która w tym roku przejmie TVN, wciąż rządzą potomkowie założy

W spółce Scripps Networks Interactive, która w tym roku przejmie TVN, wciąż rządzą potomkowie założyciela rodzinnego konglomeratu mediowego.

Foto: materiały prasowe

Rodzina Scrippsów niezmiennie sprawuje kontrolę nie tylko nad spółką SNI, która pośrednio (przez firmę w Wielkiej Brytanii) kupuje od ITI i Grupy Canal+ kontrolne udziały w TVN, ale także nad firmą Scripps, od której cała historia SNI się zaczęła.

Początki całego biznesu mediowego Scrippsów sięgają jeszcze 1878 roku. Wtedy Edward W. Scripps za pożyczone od przyrodnich braci 10 tys. dolarów zakłada w Cleveland (w stanie Ohio, USA) swoją pierwsza gazetę i nazywa ją „Penny Press". Dziś tytuł, który przemianowano potem na „Cleveland Press", już nie istnieje, ale Scripps wciąż jest wydawcą 15 lokalnych gazet w USA. Ma tam też ponad 20 lokalnych stacji telewizyjnych oraz kilka projektów stricte cyfrowych, jak portal wideo Newsy czy mobilną aplikację pogodową Weathersphere.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama