Ostrożne prognozy dla rynku reklamy w Polsce

Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia Group wzrośnie w tym roku zaledwie o 2,4 proc. Skromne prognozy to skutek obaw branży o sytuację za naszą wschodnią granicą.

Aktualizacja: 30.03.2015 11:38 Publikacja: 30.03.2015 10:31

Ostrożne prognozy dla rynku reklamy w Polsce

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

2,4 proc. wzrost oznaczałby, że na koniec roku wydatki na reklamę w Polsce wynosiłyby 6,7 mld zł. - Niepewna sytuacja polityczna w naszym regionie skutkuje ostrożnym podejściem wszystkich uczestników rynku, szczególnie największych, międzynarodowych koncernów. Biorąc to pod uwagę, skorygowaliśmy poprzednią prognozę wzrostu do poziomu 2,4 proc., co nadal oznacza stabilny, choć powolny wzrost polskiego rynku reklamowego. Również nasze prognozy dla globalnego rynku reklamowego zostały nieznacznie zredukowane, na co poza recesją w Rosji, na Ukrainie i Białorusi wpłynęło także spowolnienie wzrostu gospodarczego w Chinach – komentuje w komunikacie Monika Bronowska, prezes ZenithOptimedia Group w Polsce. W grudniu ZOG prognozował dla polskiego rynku wzrost o 3,1 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama