Reklama
Rozwiń
Reklama

Ostrożne prognozy dla rynku reklamy w Polsce

Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia Group wzrośnie w tym roku zaledwie o 2,4 proc. Skromne prognozy to skutek obaw branży o sytuację za naszą wschodnią granicą.

Aktualizacja: 30.03.2015 11:38 Publikacja: 30.03.2015 10:31

Ostrożne prognozy dla rynku reklamy w Polsce

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

2,4 proc. wzrost oznaczałby, że na koniec roku wydatki na reklamę w Polsce wynosiłyby 6,7 mld zł. - Niepewna sytuacja polityczna w naszym regionie skutkuje ostrożnym podejściem wszystkich uczestników rynku, szczególnie największych, międzynarodowych koncernów. Biorąc to pod uwagę, skorygowaliśmy poprzednią prognozę wzrostu do poziomu 2,4 proc., co nadal oznacza stabilny, choć powolny wzrost polskiego rynku reklamowego. Również nasze prognozy dla globalnego rynku reklamowego zostały nieznacznie zredukowane, na co poza recesją w Rosji, na Ukrainie i Białorusi wpłynęło także spowolnienie wzrostu gospodarczego w Chinach – komentuje w komunikacie Monika Bronowska, prezes ZenithOptimedia Group w Polsce. W grudniu ZOG prognozował dla polskiego rynku wzrost o 3,1 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama