Przychody z reklam w kanale ATM Rozrywka TV w pierwszym półroczu 2015r. wyniosły 10,4 mln zł, czyli o 2,8 proc. więcej niż rok wcześniej. - W związku z nieco większymi nakładami na kontent programowy, głównie poprzez zakup licencji do zagranicznych produkcji, segment nadawania odnotował niższe zyski w I półroczu 2015 roku w porównaniu do I półrocza 2014 roku – podaje ATM Grupa. Wynik operacyjny z jej segmentu nadawanie obniżył się o 40 proc. do 373 tys. zł, a netto spadł o 29 proc. do 288 tys. zł. - ATM Rozrywka utrzymuje dobre wyniki oglądalności. Oglądalność stacji ATM Rozrywka w pierwszym półroczu 2015 wyniosła w grupie komercyjnej (16-49 lat) 0,83 proc., przy średniej widowni (widzowie w wieku powyżej 4 lat) 47,5 tys. W analogicznym okresie 2014 roku stacja w tej samej grupie docelowej odnotowała wynik 0,81 proc., przy średniej widowni 45,5 tys. osób. W zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej w grupie widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym półroczu 2015 roku ATM Rozrywka zanotowała 2,15 proc. udziału. W pierwszym półroczu 2014 roku było to 2,36 proc.

Do segmentu nadawanie ATM Grupy wliczają się także nadające naziemnie lokalnie spółki Telewizja Dolnośląska Sp. z o.o. i Telewizja Dolnośląska Echo Sp. z o.o. W I półroczu 2015 roku odnotowały niewielkie straty. W dniu 17 lipca 2015r. zapadłą decyzja o tym, by rozwiązać spółkę Telewizja Dolnośląska Sp. z o.o. w drodze postępowania likwidacyjnego.

Także w lipcu ATM Grupa zyskała nadzieję na powrót do startych stawek koncesyjnych. - W dniu 10 lipca 2015r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 25 lipca 2014r. o podwyższeniu o 2 612,4 tys. PLN opłaty za zmianę koncesji udzielonej Spółce ATM Grupa S.A. na rozpowszechnianie programu telewizyjnego „ATM Rozrywka TV". Wyrok nie jest prawomocny – podaje spółka. Podwyżka opłaty koncesyjnej niekorzystnie odbiła się na wynikach grupy.

Skonsolidowane przychody całej ATM Grupy wyniosły w II kwartale 41,3 mln zł i były o 24 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wynik operacyjny wzrósł rok do roku ponad dwukrotnie i sięgnął 3,9 mln zł, a wynik netto: 3,7 mln zł (przy 2,3 mln zł rok wcześniej). Najwyższy wzrost przychodów odnotował kluczowy dla grupy segment produkcji telewizyjnej. ATM Grupa w pierwszym półroczu nie tylko kontynuowała realizację stałych zleceń dla Polsatu i TVP, ale także realizowała dla nich nowe projekty (seriale „Pierwsza Miłość", „Świat według Kiepskich", „Pielęgniarki", „Policjantki i Policjanci", „Ojciec Mateusz", „Ranczo", „Prokurator", „Strażacy") oraz pracowała nad zupełnie nowymi produkcjami dla mniejszych nadawców. - „Seks bez tajemnic" i „Salon sukien ślubnych" dla stacji TLC Polska, teleturniej „Podróż życia" oraz serial komediowo-obyczajowy „Dziewczyny ze Lwowa" dla Telewizji Polskiej S.A. oraz reality show „Dom wróżek: poza zmysłami" dla Telewizji Puls Sp. z o.o. ATM Grupa rozpoczęła również współpracę z Discovery Networks, czego efektem jest podpisana z początkiem kwietnia umowa na opracowanie i realizację pakietu programów typu lifestyle (niefabularnych) na potrzeby nowego kanału Canal+ Discovery – podaje grupa.