Niemiecki koncern zamierza blokować dostęp do swoich treści wszystkich użytkowników takich programów.
Na początek będzie to dotyczyć strony internetowej tabloidu Bild - bild.de, gdzie wszyscy internauci stosujący programy blokujące reklamy online będą mieli automatycznie zablokowany dostęp do wszelkich materiałów redakcyjnych, które dotychczas były bezpłatne.
- Każdy kto nie wyłączy Adblocka lub nie płaci za treści, od teraz nie będzie miał dostępu do treści na bild.de - czytamy w oficjalnym komunikacie koncernu.
Media internetowe starają się na wszelkie sposoby zwalczać programy blokujące reklamy internetowe, ponieważ tracą przez nie poważne sumy z wpływów reklamowych. Reklamodawcy nie chcą płacić za samo wyświetlanie reklam, ale domagają się informacji ilu internautów je obejrzało a ilu zablokowało. Tymczasem większość mediów internetowych utrzymuje się głownie dzięki reklamom.
Według danych Axel Springer 23 proc. czytelników internetowego wydania "Bilda" stosuje programy blokujące reklamy. W ostatnich kilku latach było ich około 20 proc. i tendencja jest wyraźnie wzrostowa. najpopularniejszy jest wciąż Adblock Plus oraz niemiecki Eyeo.