Reklama

Axel Springer zwalcza programy blokujące reklamy

Axel Springer zablokuje internautów, którzy używają programy blokujące reklamy.

Publikacja: 13.10.2015 13:13

Axel Springer zwalcza programy blokujące reklamy

Foto: Fotorzepa/Urszula Lesman

Niemiecki koncern zamierza blokować dostęp do swoich treści wszystkich użytkowników takich programów.

Na początek będzie to dotyczyć strony internetowej tabloidu Bild - bild.de, gdzie wszyscy internauci stosujący programy blokujące reklamy online będą mieli automatycznie zablokowany dostęp do wszelkich materiałów redakcyjnych, które dotychczas były bezpłatne.

- Każdy kto nie wyłączy Adblocka lub nie płaci za treści, od teraz nie będzie miał dostępu do treści na bild.de - czytamy w oficjalnym komunikacie koncernu.

Media internetowe starają się na wszelkie sposoby zwalczać programy blokujące reklamy internetowe, ponieważ tracą przez nie poważne sumy z wpływów reklamowych. Reklamodawcy nie chcą płacić za samo wyświetlanie reklam, ale domagają się informacji ilu internautów je obejrzało a ilu zablokowało. Tymczasem większość mediów internetowych utrzymuje się głownie dzięki reklamom.

Według danych Axel Springer 23 proc. czytelników internetowego wydania "Bilda" stosuje programy blokujące reklamy. W ostatnich kilku latach było ich około 20 proc. i tendencja jest wyraźnie wzrostowa. najpopularniejszy jest wciąż Adblock Plus oraz niemiecki Eyeo.

Reklama
Reklama

Niemieckie koncerny internetowe szczególnie zwalczają aplikację niemiecką Eyeo, wytaczając jej procesy. Jednak jak dotąd żaden sąd nie zabronił funkcjonowania aplikacji, uznając ją za legalną. Z pozwami przeciwko startupowi z Kolonii występował nie tylko Springer, ale także koncerny ProSiebenSat.1 i RTL. Jednak Springer nie odpuszcza i zamierza z pozwami dotrzeć aż do Federalnego Trybunału Sprawiedliwości - najwyższej instancji sądownictwa w Republice Federalnej Niemiec. Koncern uważa, że model biznesowy Eyo jest "niezgodny z prawem".

Poza walką sądową, postanowił teraz pokonać Eyeo w internecie. Czytelnicy mają dwie możliwości: wyłączyć aplikację albo zapłacić za dostęp do treści na stronie bild.de - 2,99 euro miesięcznie. Za 4,99 euro miesięcznie można wykupić dostęp do pełnego wydania papierowego i internetowego na bild.de.

Eyeo działa jak zapora sieciowa miedzy przeglądarką internetową a serwerem reklamowym i blokuje reklamy nie tylko na stronach internetowych, ale także na Facebooku czy Youtube. Reklamodawcy mogą dać się umieścić na tzw. białej liście aplikacji - wtedy nie są blokowani. To jednak oznacza, że muszą zapłacić właścicielowi aplikacji. Reklamy jednak nie mogą być "zbyt nachalne" lub "irytujące" dla internautów - pisze niemiecki "Handelsblatt".

Niemiecki koncern zamierza blokować dostęp do swoich treści wszystkich użytkowników takich programów.

Na początek będzie to dotyczyć strony internetowej tabloidu Bild - bild.de, gdzie wszyscy internauci stosujący programy blokujące reklamy online będą mieli automatycznie zablokowany dostęp do wszelkich materiałów redakcyjnych, które dotychczas były bezpłatne.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama