Kino Polska TV szykuje zmiany w ofercie

Inwestycje w programy dla kanałów telewizyjnych, a za dwa miesiące nowy plan rozwoju w internecie mają pomóc telewizyjnej grupie poprawiać wyniki.

Publikacja: 28.05.2024 04:30

Kino Polska TV szykuje zmiany w ofercie

Foto: AdobeStock

I kwartał przyniósł Kinu Polska TV poprawę zyskowności. Zarząd spółki cieszy wygrana Telewizji Polsat z Urzędem Komunikacji Elektronicznej ws. zgody na późniejszą zmianę standardu nadawania cyfrowej telewizji naziemnej na DVB-T2/HEVC. Napisaliśmy o tym jako pierwsi. – Z zadowoleniem zaobserwowaliśmy tę informację. Jako grupa analizujemy sytuację i sprawdzamy, jaki wpływ miało to (decyzja UKE – red.) na wyniki kanału Stopklatka – mówi Katarzyna Woźnicka z zarządu Kina Polska TV.

WSA uchylił w piątek decyzję prezesa UKE z 20 czerwca 2022 r., w której urząd – na wniosek resortu spraw wewnętrznych – zgodził się, aby TVP mogła sama zdecydować, w jakim standardzie chce nadawać do stycznia 2024 r. UKE zamierza odwołać się od tej decyzji. Potencjalna wygrana prywatnego nadawcy przybliża go do uzyskania odszkodowania od państwa, jeśli sąd stwierdzi, że poniósł on straty z powodu niezgodnej z prawem decyzji. W podobnym tonie wypowiada się Warner Bros. Discovery, właściciel TVN-u. Ewentualne roszczenia nadawców to jednak pieśń przyszłości.

Czytaj więcej

Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca KE: Facebook i TikTok nie śledzą ryzyka zakłóceń wyborów w UE

W I kwartale ich wyniki napędzają wyższe niż przed rokiem wydatki reklamodawców. Sprzyjają im nowe dane o oglądalności uwzględniające kontakt z przekazem kanałów TV poza domem (out of home, OOH) czy odtwarzanie programów w okresie wydłużonym o dwa dni. – Widzowie konsumują treści w inny sposób niż kiedyś, w związku z tym nadawcy wprowadzają nowy sposób badania konsumpcji – powiedział Erwan Luherne z zarządu Kino Polska TV.

Według Publicis Groupe do telewizji popłynęło w I kw. ponad 9 proc. więcej pieniędzy niż rok wcześniej. Kolejne kwartały mają jednak przynieść spowolnienie i roczny wzrost może wynieść 5–6 proc.

Kino Polska TV poprawiła w I kw. wyniki w kraju, ale szło jej gorzej za granicą. – FilmBox i Kino Polska TV występowały w roli pośrednika zakupu kontentu dla grupy SPI. Zmieniliśmy umowę tak, by była podpisywana ze spółkami SPI. Kino Polska TV nie ma już marży z tego tytułu, ale była ona niewielka. Z tego wynika spadek przychodów międzynarodowych – tłumaczy Woźnicka.

Do zmiany modelu sprzedaży doszło po tym, jak Grupa Canal+ przejęła kontrolę nad SPI i pośrednio nad Kino Polska TV. Woźnicka pytana, czy model działania polskiej firmy zmienił się jeszcze w innych działach, zaprzeczyła.

Po zmianach właścicielskich Kino Polska TV zmieniło zasady zarządzania gotówką i dołączyło do umowy o tzw. cash pooling z SPI. Obawy, że wpływa ona na wyniki i swobodę inwestycji lub wypłatę dywidendy, ostudziły zapał części inwestorów. Woźnicka zapewniła, że żadna z tych sytuacji nie ma miejsca.

Zarząd Kina Polska TV zapewnił w poniedziałek, że planuje inwestycje w kanały telewizyjne Kino Polska, Stopklatka i Zoom TV.

I kwartał przyniósł Kinu Polska TV poprawę zyskowności. Zarząd spółki cieszy wygrana Telewizji Polsat z Urzędem Komunikacji Elektronicznej ws. zgody na późniejszą zmianę standardu nadawania cyfrowej telewizji naziemnej na DVB-T2/HEVC. Napisaliśmy o tym jako pierwsi. – Z zadowoleniem zaobserwowaliśmy tę informację. Jako grupa analizujemy sytuację i sprawdzamy, jaki wpływ miało to (decyzja UKE – red.) na wyniki kanału Stopklatka – mówi Katarzyna Woźnicka z zarządu Kina Polska TV.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Maciej Miłosz dołącza do działu gospodarczo-biznesowego „Rzeczpospolitej”
Media
Subskrypcje „Rzeczpospolitej” dla studentów i pracowników Collegium Civitas
Media
Dystrybutorzy i producenci filmów w Polsce biją finansowe rekordy. Oto powód
Media
Netflix bije kwartalne prognozy i ostrzega. Wyjdzie silnie poza streaming?
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Media
Bruksela uznaje platformę porno za VLOP i… każe chronić nieletnich i ujawnić reklamy