Poczta Polska rozwija e-commerce

Poczta Polska analizuje nowe technologie e-commerce i prognozuje,jak będzie rozwijał się ten rynek.

Publikacja: 07.01.2016 10:12

Poczta Polska rozwija e-commerce

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

– Poczta Polska (PP) jest silnym partnerem branży e-commerce w naszym kraju i w związku z tym trzymamy rękę na pulsie. Chcemy wiedzieć, co jest ważne dla handlu internetowego i co nas czeka w przyszłości. Warto przyglądać się też rozwiązaniom, które są nowinkami na Zachodzie, bo niedługo powinny zawitać również do Polski – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor zarządzający sprzedażą w PP.

Wśród ważnych aspektów, które mogą determinować rozwój e-handlu w przyszłości, analitycy Poczty wymieniają: handel transgraniczny, m-commerce (handel z wykorzystaniem urządzeń mobilnych), rozwój usługi click&collect (np. paczkomaty), dynamiczne zarządzanie dostawą, same day delivery (dostawy tego samego dnia), a także rozwiązania crowdsourcingowe w branży przesyłek (tzw. uberyzacja, czyli wykorzystanie konsumentów w procesie logistycznym). W Polsce, istotne znaczenie może mieć też e-fulfillment (pełna obsługa logistyczna sklepów internetowych) oraz ustawa nakładająca podatek na sklepy wielko powierzchniowe. Ta ostatnia, zdaniem ekspertów, może przyczynić się do przeniesienia części biznesu do internetu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie