Reklama
Rozwiń
Reklama

W tym roku ruszą nowe stacje telewizji naziemnej

Wirtualna Polska otrzymała koncesję na nadawanie w ramach nowego pakietu stacji naziemnych. Tym samym koncesje mają już wszyscy nadawcy z tzw. ósmego multipleksu.

Publikacja: 18.01.2016 21:00

Struktura odbioru telewizji w Polsce

Foto: Rzeczpospolita

Po dostarczeniu decyzji koncesyjnych nadawcom Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji czeka na ewentualne uwagi do całego procesu ich przyznawania. Jeśli takich nie będzie, uprawomocnią się po 30 dniach od otrzymania. Jak podawała Agora, dziesięcioletnia koncesja dla jej nowej stacji kosztuje 13,5 mln zł.

Nadawcy mogą teraz zacząć podpisywać umowy z dosyłającą sygnał nowych telewizji firmą Emitel. Z informacji „Rz" wynika, że za rok nadawania jednego kanału nadawcy naziemni płacą Emitelowi ok. 6 mln zł, ale negocjują, by stawka dla nowych stacji spadła.

W ramach pakietu nowych stacji naziemnych ruszą: kanał TV# spółki TV Spectrum (pełna nazwa kanału zostanie wzbogacona w miejscu # numerem EPG, jaki dostanie stacja) o charakterze uniwersalnym oraz tematyce filmowej i rozrywkowej, kanał lifestyle'owy Kiwi TV, który stworzy spółka Agory Green Content, stacja interaktywna spółki WP1 (jej właścicielem jest Wirtualna Polska Holding) oraz kanał Zoom TV o tematyce lokalnej i samorządowej. Ten ostatni nadawać będzie Cable Television Network & Partners należąca do Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (zrzesza sieci kablowe) oraz Kina Polska TV.

Zoom TV ruszy 1 czerwca. – Okres przedwakacyjny nie jest wprawdzie do tego najlepszy, a zasięg multipleksu ósmego będzie wtedy, zgodnie z zapowiedziami Emitelu, wynosił ok. 60 proc., ale ruszymy jeszcze przed wakacjami testowo, żeby mieć czas na ewentualne ulepszenia stacji – mówi Jerzy Straszewski, prezes PIKE.

Nad swoją stacją pracuje również Grupa ZPR Media (właściciel TV Spectrum), która tworzy telewizyjną agencję informacyjną. – Rozpoczęcie stałej produkcji materiałów newsowych z Polski związane jest z uzyskaną koncesją telewizyjną na multipleksie ósmym, w której bardzo mocno chcemy postawić na informację i publicystykę – mówił Leszek Kozioł, wiceprezes Grupy ZPR Media.

Reklama
Reklama

Dwie lub trzy stacje na nowym multipleksie będzie też mieć TVP.

Po dostarczeniu decyzji koncesyjnych nadawcom Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji czeka na ewentualne uwagi do całego procesu ich przyznawania. Jeśli takich nie będzie, uprawomocnią się po 30 dniach od otrzymania. Jak podawała Agora, dziesięcioletnia koncesja dla jej nowej stacji kosztuje 13,5 mln zł.

Nadawcy mogą teraz zacząć podpisywać umowy z dosyłającą sygnał nowych telewizji firmą Emitel. Z informacji „Rz" wynika, że za rok nadawania jednego kanału nadawcy naziemni płacą Emitelowi ok. 6 mln zł, ale negocjują, by stawka dla nowych stacji spadła.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama