Reklama
Rozwiń
Reklama

Do końca pierwszego kwartału 2016 r. Netflix chce posiadać 80 mln klientów w 130 krajach

Tylu planuje mieć na całym świecie na koniec I kwartału po rozszerzeniu dystrybucji na 130 nowych krajów (w tym Polskę) na początku tego roku.

Publikacja: 20.01.2016 09:33

Do końca pierwszego kwartału 2016 r. Netflix chce posiadać 80 mln klientów w 130 krajach

Foto: Bloomberg

Na koniec 2015 roku z platformy wideo korzystało globalnie prawie 75 mln osób (płatnie i w ramach bezpłatnego okresu próbnego), co oznacza, że przybyło ich w ciągu jednego kwartału 5,59 mln, a to o 9 proc. więcej niż planowano. Dzięki temu wpływy Netfliksa sięgnęły 1,67 mld dol., o 28 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z uwagi na inwestowanie w rozwój na nowych rynkach (w październiku platforma ruszyła w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech), zysk operacyjny Netfliksa spadł jednak z 74 mln dol. do 60 mln, a w kolejnym kwartale według prognoz spółki obniży się  do 50 mln dol., podczas gdy przychody wzrosną  do 1,8 bln dol. Już w czwartym kwartale z uwagi na nowe inwestycje Netflix odnotował 109 mln dol. straty z działalności międzynarodowej. W I kw. będzie ona nieco większa i sięgnie 114 mln dol.  W związku ze styczniowym startem platformy na 130 nowych rynkach (w tym na polskim, ale m.in. poza Chinami), raczej nie należy się spodziewać w kolejnych kwartałach kolejnych debiutów na nowych rynkach. Netflix zapowiada za to rozwijanie oferty na tych, w których już działa. Oczekiwania odnośnie chińskiego rynku, na którym wciąż chce zadebiutować nazywa „skromnymi” i „wymagającymi długoterminowego planowania”. – Może się okazać, że wystartujemy tam w tym roku i tym samym domkniemy projekt nadawania na całym świecie, ale może to potrwać dłużej – podano.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama