Reklama
Rozwiń

Do końca pierwszego kwartału 2016 r. Netflix chce posiadać 80 mln klientów w 130 krajach

Tylu planuje mieć na całym świecie na koniec I kwartału po rozszerzeniu dystrybucji na 130 nowych krajów (w tym Polskę) na początku tego roku.

Publikacja: 20.01.2016 09:33

Do końca pierwszego kwartału 2016 r. Netflix chce posiadać 80 mln klientów w 130 krajach

Foto: Bloomberg

Na koniec 2015 roku z platformy wideo korzystało globalnie prawie 75 mln osób (płatnie i w ramach bezpłatnego okresu próbnego), co oznacza, że przybyło ich w ciągu jednego kwartału 5,59 mln, a to o 9 proc. więcej niż planowano. Dzięki temu wpływy Netfliksa sięgnęły 1,67 mld dol., o 28 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z uwagi na inwestowanie w rozwój na nowych rynkach (w październiku platforma ruszyła w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech), zysk operacyjny Netfliksa spadł jednak z 74 mln dol. do 60 mln, a w kolejnym kwartale według prognoz spółki obniży się  do 50 mln dol., podczas gdy przychody wzrosną  do 1,8 bln dol. Już w czwartym kwartale z uwagi na nowe inwestycje Netflix odnotował 109 mln dol. straty z działalności międzynarodowej. W I kw. będzie ona nieco większa i sięgnie 114 mln dol.  W związku ze styczniowym startem platformy na 130 nowych rynkach (w tym na polskim, ale m.in. poza Chinami), raczej nie należy się spodziewać w kolejnych kwartałach kolejnych debiutów na nowych rynkach. Netflix zapowiada za to rozwijanie oferty na tych, w których już działa. Oczekiwania odnośnie chińskiego rynku, na którym wciąż chce zadebiutować nazywa „skromnymi” i „wymagającymi długoterminowego planowania”. – Może się okazać, że wystartujemy tam w tym roku i tym samym domkniemy projekt nadawania na całym świecie, ale może to potrwać dłużej – podano.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji