Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.01.2016 09:33 Publikacja: 20.01.2016 09:33
Foto: Bloomberg
Na koniec 2015 roku z platformy wideo korzystało globalnie prawie 75 mln osób (płatnie i w ramach bezpłatnego okresu próbnego), co oznacza, że przybyło ich w ciągu jednego kwartału 5,59 mln, a to o 9 proc. więcej niż planowano. Dzięki temu wpływy Netfliksa sięgnęły 1,67 mld dol., o 28 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z uwagi na inwestowanie w rozwój na nowych rynkach (w październiku platforma ruszyła w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech), zysk operacyjny Netfliksa spadł jednak z 74 mln dol. do 60 mln, a w kolejnym kwartale według prognoz spółki obniży się do 50 mln dol., podczas gdy przychody wzrosną do 1,8 bln dol. Już w czwartym kwartale z uwagi na nowe inwestycje Netflix odnotował 109 mln dol. straty z działalności międzynarodowej. W I kw. będzie ona nieco większa i sięgnie 114 mln dol. W związku ze styczniowym startem platformy na 130 nowych rynkach (w tym na polskim, ale m.in. poza Chinami), raczej nie należy się spodziewać w kolejnych kwartałach kolejnych debiutów na nowych rynkach. Netflix zapowiada za to rozwijanie oferty na tych, w których już działa. Oczekiwania odnośnie chińskiego rynku, na którym wciąż chce zadebiutować nazywa „skromnymi” i „wymagającymi długoterminowego planowania”. – Może się okazać, że wystartujemy tam w tym roku i tym samym domkniemy projekt nadawania na całym świecie, ale może to potrwać dłużej – podano.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, jedno z najbardziej cenionych w Polsce źródeł informacji o rynkach finanso...
Obecnie leki generyczne pozwalają łączyć w jednej tabletce dwie, a nawet trzy terapie. Prowadzimy przedsięwzięcia typu „tabletka w tabletce”, co jest innowacją, choć nie zawsze jest tak postrzegane – mówi Aneta Grzegorzewska, dyrektor korporacyjny i relacji zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.
Dla coraz większej liczby osób źródłem informacji o promocjach czy cenach w sklepach są już ich telefony, a nie...
Ponad 150 uczestników, 23 ekspertów i jedno kluczowe pytanie: czy technologia zmienia komunikację bezpowrotnie?
Żona Zygmunta Solorza, Justyna Kulka, została w czwartek odwołana z rady nadzorczej Cyfrowego Polsatu. Akcjonari...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Najbardziej opiniotwórczym medium września została „Rzeczpospolita" z wynikiem 4,3 tys. odniesień w innych media...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas