Aktualizacja: 02.03.2025 11:09 Publikacja: 10.11.2023 03:00
Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu
Foto: mat. pras.
W trzecim kwartale 2023 roku Grupa Cyfrowy Polsat po raz pierwszy pokazała wyniki spółek produkujących i sprzedających energię odnawialną, w które inwestowała od pewnego czasu.
Przejęte od ZE PAK spółki dodały grupie prawie 300 mln zł przychodu i 23 mln zł zysku EBITDA. W związku z tym opublikowane w środę po giełdowej sesji wyniki grupy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza zaskoczyły inwestorów wzrostem przychodów. Natomiast pozostałe pozycje rachunku zysków i strat okazały się zbliżone, choć nieco niższe od średniej prognoz biur maklerskich.
Obecni i byli pracownicy dziennika „The Washington Post” buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi po tym, jak ogłosił „znaczącą” zmianę redakcyjną, która spowoduje, że sekcja opinii gazety skupi się niemal wyłącznie na dwóch tematach: wolnościach osobistych i wolnym rynku.
Spadek przychodów, straty i spory dług – tak w skrócie wyglądają wyniki Warner Bros. Discovery za 2024 rok. W planach koncernu nie widać miejsca dla polskiej stacji telewizyjnej.
Prezydent USA Donald Trump i dział opinii "The Wall Street Journal" znów spierają się o politykę celną. Trump ostro skrytykował artykuł redakcyjny WSJ, który – powołując się na dane – stwierdził, że stan Michigan, gdzie dominuje przemysł samochodowy, ucierpi z powodu ceł na import z Kanady i Meksyku, którymi Trump po raz kolejny grozi.
Wirtualna Polska zaprasza do składania ofert sprzedaży akcji Legimi stanowiących 26,5 proc. kapitału i 21,1 proc. głosów. Oferuje 45,5 zł za jedną. Warto sprzedać walory?
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Paulina Janusz-Twardowska została dyrektor zarządzającą „Wieści Rolniczych”, miesięcznika należącego do RP Digital, pomiotu zależnego od Gremi Media SA. Menadżerka pokieruje też pracami portalu wiescirolnicze.pl.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Coraz bardziej prorosyjskie działania Białego Domu. Tym razem ekipa Trumpa chce uruchomić uszkodzony podmorski gazociąg Gazpromu. Najęła do tego byłego agenta enerdowskiej bezpieki. Unia i Niemcy nigdy nie wydały zgody na pracę Nord Stream 2. Dla kogo miałby więc pracować ten gazociąg?
Gdyby Renault zechciało wrócić do Rosji, po odłączeniu się od producenta Łady firmy Avtovaz, wiązałoby się to dla Francuzów z dużymi kosztami. Kwotą co najmniej 1,3 mld euro (ok. 5,4 mld zł).
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas