Netflix i inni wygrywają z telewizją. Na razie nie w Polsce

Serwisy streamingowe w tym roku po raz pierwszy zajmą Amerykanom więcej czasu niż tradycyjna telewizja – prognozują eksperci. Są dane na temat Polski.

Publikacja: 23.02.2023 20:04

Netflix i inni wygrywają z telewizją. Na razie nie w Polsce

Foto: Adobe Stock

Dorośli Amerykanie spędzą w tym roku więcej czasu na oglądaniu wideo na platformach takich jak Netflix i YouTube niż oglądając tradycyjną telewizję – przewiduje Insider Intelligence.

Analityczna firma spodziewa się, że na linearną telewizję widzowie ci przeznaczą mniej niż połowę czasu, który poświęcają na oglądanie. Tym samym będzie to mniej niż trzy godziny dziennie. Tymczasem na “cyfrowe wideo” amerykański widz miałby przeznaczać w tym roku 3 godziny i 11 minut dziennie.

- Biorąc pod uwagę upodobanie nastolatków do mediów społecznościowych i streamingu kosztem telewizji, możemy spodziewać się, że ten trend umocni się – uważa Paul Verna, główny analityk Insider Inteligence cytowany w informacji prasowej.

Netflix i YouTube są najpopularniejszymi platformami wideo na amerykańskim rynku. Dorośli mieszkańcy tego kraju poświęcają każdemu z serwisów około 33 minut dziennie.

Czytaj więcej

Netflix obniża ceny w ponad 30 krajach

Widzów do platform streamingowych przyciągnąć mają dodatkowo wydarzenia sportowe emitowane live.

Głównym motorem zmiany ma być jednak chińska platforma TikTok. Wg Insider Intelligence czas, który Amerykanie na niej spędzają skokowo rośnie. Ma to być w tym roku główny konkurent Netfliksa.

I wszystkie te stwierdzenia padają na krótko przed marcowymi zeznananiami prezesa TikToka, Shou Zi Chew w Waszyngtonie. Platforma jest oskarżana o to, że jest zapleczem Komunistycznej Partii Chin.

W Polsce firma badawcza Nielsen opublikowała dane, z których wynika, że tradycyjna telewizja trzyma się mocno. Streamingowe platformy w styczniu br. odpowiadały za 5,9 proc. czasu, który widz spędza przed telewizorem. Podobnie jak w USA, także u nas, największy udział w tym kawałku tortu mają Netflix i YouTube. Netfliksowi poświęcano 1,8 proc. czasu, a YouTube 1,3 proc.

Dane te nie obejmują przy tym innych kranów: laptopów, czy smartfonów, które również używane są do oglądania treści na platformach streamingowych.

Dorośli Amerykanie spędzą w tym roku więcej czasu na oglądaniu wideo na platformach takich jak Netflix i YouTube niż oglądając tradycyjną telewizję – przewiduje Insider Intelligence.

Analityczna firma spodziewa się, że na linearną telewizję widzowie ci przeznaczą mniej niż połowę czasu, który poświęcają na oglądanie. Tym samym będzie to mniej niż trzy godziny dziennie. Tymczasem na “cyfrowe wideo” amerykański widz miałby przeznaczać w tym roku 3 godziny i 11 minut dziennie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił