Czy streamingowe platformy jeszcze docenią kino

Amazon, Netflix, Disney – na nowe podejście gigantów internetu do dystrybucji ich oryginalnych filmów liczy duży ekran.

Publikacja: 29.11.2022 03:00

Czy streamingowe platformy jeszcze docenią kino

Foto: Adobe Stock

Mimo że szczyt pandemii Covid-19 i jej gospodarczych skutków zdaje się być już za nimi, sieci kin na świecie nadal są wyceniane niżej niż w 2019 roku. Powód to nadal słabsze wyniki finansowe i spowolnienie gospodarcze, utrudniające odbudowę widowni, oraz podnoszenie cen biletów.

Kurs akcji amerykańskiej sieci Cinemark Holdings jest o 65 proc. niższy niż w 2019 r. (13,85 dol. vs. około 40 dol.). Globalny gigant AMC Entertainment Holding w przeliczeniu na akcję kosztuje około 7 dol., o połowę mniej niż w najlepszym momencie 2019 r. Brytyjski Cineworld (jest właścicielem sieci Regal w USA czy Cinema City) szoruje po dnie: dziś akcja kosztuje niecałe 5 funtów, podczas gdy w 2019 r. kurs dochodził do 320 funtów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem