Wśród tytułów prasowych na miejscu drugim, z awansem o trzy pozycje, jest Gazeta Wyborcza (1,4 tys. wzmianek). Podium zamyka Super Express, cytowany w ubiegłym miesiącu ponad 1,2 razy.

Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" jest również na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym. Kolejne miejsca zajmują "Dziennik Gazeta Prawna", "Puls Biznesu", "Forbes" i "Parkiet".

Instytut Monitorowania Mediów

Na pozycję lidera w ogólnym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce powraca RMF FM. Na stację dziennikarze innych mediów powoływali się we wrześniu prawie 2,3 tys. razy Na drugim miejscu znajduje się Wirtualna Polska z liczbą prawie 1,9 tys. odwołań w innych tytułach, a podium zamyka dziennik "Rzeczpospolita", który w ubiegłym miesiącu cytowano ponad 1,7 tys. razy.

Instytut Monitorowania Mediów

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w kraju niezmiennie największy udział ma prasa — 33 proc. Po 27 proc. udziału w rankingu ogólnym mają telewizja oraz portale internetowe.

Instytut Monitorowania Mediów

Najmniejszy udział w podziale na typ mediów, bo zaledwie 13 proc., mają stacje radiowe.