E-Kiosk: Zysk netto 43 proc. w górę

W drugim kwartale 2022 roku firma e-Kiosk, do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami przy przychodach na poziomie 3 690 tys. zł, wypracowała zysk netto o wartości 1 435 tys. zł. W stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym wymienione wskaźniki wzrosły odpowiednio o 21 proc. i 43 proc.

Publikacja: 16.08.2022 09:43

E-Kiosk: Zysk netto 43 proc. w górę

Foto: Gremi Media SA

W całym pierwszym półroczu Spółka osiągnęła 6 930 tys. zł przychodów ze sprzedaży i jest to wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2021 roku o 12 proc. oraz 2 431 tys. zł zysku netto - wzrost o 24 proc.

- Drugie półrocze wyszło nam dobrze. Realizujemy cele. Cieszą mnie wzrosty przychodów i rentowność, gdyż wiem jak ważna jest dyscyplina finansowa a my z dużą regularnością, w kolejnych kwartałach, wyglądamy pod tym względem nieźle. Z dużymi nadziejami patrzę w drugie półrocze. Rozszerzenie oferty dla przedsiębiorców zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Do tego widzę duże zaangażowanie zespołu by obsługiwać naszych czytelników na coraz lepszym poziomie. I tu także mamy pomysły mocno skonkretyzowane i z dużym potencjałem - komentuje Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.

Czytaj więcej

Łukasz Piela dalej prezesem zarządu E-Kiosk S.A.

W drugim kwartale e-Kiosk podpisał kontrakty m.in. z KGHM S.A Polska Miedź, Ministerstwem Spraw Zagranicznych, firmą deweloperską Murapol S.A. oraz Agencją Rozwoju Przemysłu.

Spółka informuje również, że w czerwcu prowadzono prace nad dedykowaną Kawiarni Literackiej stroną internetową oraz aplikacją NextOFF. Obie realizacje wspierały działania marketingowe, należącej do Spółki marki Nexto (księgarnia internetowa z ebookami, audiobookami i e-prasą), która była patronem Kawiarni Literackiej w ramach tegorocznej, 15. już edycji OFF Festivalu w Katowicach. Ponadto zakończono prace związane z Hurtownią Raportów - nowym systemem raportowania danych sprzedażowych, ułatwiającym współpracę z wydawcami.

W drugim kwartale Spółka stworzyła również dedykowany przedsiębiorcom portal internetowy, którego uruchomienie zaplanowano na trzeci kwartał. Jest to kolejny etap wzbogacenia oferty dla przedsiębiorców w ramach rozwoju produktu Mała Księgowość.

E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz eContentLAB.pl.

W całym pierwszym półroczu Spółka osiągnęła 6 930 tys. zł przychodów ze sprzedaży i jest to wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2021 roku o 12 proc. oraz 2 431 tys. zł zysku netto - wzrost o 24 proc.

- Drugie półrocze wyszło nam dobrze. Realizujemy cele. Cieszą mnie wzrosty przychodów i rentowność, gdyż wiem jak ważna jest dyscyplina finansowa a my z dużą regularnością, w kolejnych kwartałach, wyglądamy pod tym względem nieźle. Z dużymi nadziejami patrzę w drugie półrocze. Rozszerzenie oferty dla przedsiębiorców zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Do tego widzę duże zaangażowanie zespołu by obsługiwać naszych czytelników na coraz lepszym poziomie. I tu także mamy pomysły mocno skonkretyzowane i z dużym potencjałem - komentuje Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.

Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu