Reklama

Wydatki na reklamę: nasz rynek urośnie szybciej niż światowy

W tym roku wydatki na reklamę wzrosną w Polsce o 4,4 proc., a w przyszłym już o 5,3 proc. – szacuje dom mediowy Carat Polska. Stanie się tak głównie dzięki internetowi.

Aktualizacja: 11.09.2016 19:12 Publikacja: 11.09.2016 18:59

Wydatki na reklamę: nasz rynek urośnie szybciej niż światowy

Foto: 123RF

Jak szacuje Łukasz Wyglądała, dyrektor ds. mediów cyfrowych w Carat Polska, przyszłoroczny wzrost wydatków na reklamę uplasuje Polskę na czwartym miejscu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod względem dynamiki wzrostu (po Czechach, Rumunii i Estonii).

– Zwiększenie globalnych wydatków reklamowych nastąpi za sprawą inwestycji w media cyfrowe, których prognozowane tempo wzrostu osiągnie w 2017 r. wartość 16,1 proc., w porównaniu z 13,7 proc. w 2016 r. Szczególnie silny wzrost odnotuje reklama na urządzeniach mobilnych, reklama wideo oraz wydatki na media społecznościowe – mówi Wyglądała.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Reklama
Reklama