Rz: Na czym polega wyjątkowość waszego pomysłu na biznes?
Na rynku amerykańskim trudno wskazać drugi koncern telewizyjny o równie spójnej ofercie programowej jak Scripps Networks Interactive. Koncentrujemy się na tematyce kulinarnej (Food Network, Cooking Channel), podróżniczej (Travel Channel) i związanej z aranżowaniem i prowadzeniem domu (HGTV, DIY Network). Jesteśmy blisko ludzi i ich problemów, nie uciekamy w fikcję. W USA podobnie konsekwentne są jedynie sportowy ESPN, prawicowa telewizja informacyjna Fox News i dziecięcy Nickelodeon.
Na ile treści produkowane w USA są atrakcyjne dla odbiorców, np. w Polsce?
Wspomniana przeze mnie tematyka przyciąga widzów na całym świecie. Każdy bowiem dba o to, w jakich warunkach mieszka, każdy gotuje, także traktując przygotowywanie potraw i biesiadowanie jako pretekst do spotkań z rodziną lub znajomymi, i każdy lubi zwiedzać świat, jeśli nie osobiście, to choćby za naszym pośrednictwem. Programy staramy się szyć na miarę potrzeb publiczności w danym kraju. W przyszłości chcielibyśmy, żeby np. w ramach kanału HGTV w Polsce zdecydowana większość treści powstawała z myślą o odbiorcy znad Wisły. Niestety, ograniczenia budżetowe są nieubłagane i musimy takie plany rozłożyć na etapy.
Rynek mediów szybko się zmienia. Jaka jest wasza strategia na przyszłość?