Branża reklamowa chce samoregulacji ws. piwa

Rada Reklamy i producenci trunku z chmielu zaproponują resortowi zdrowia własne pomysły na obostrzenia dla reklam piwa w telewizji. Ich zdaniem planowany przez rząd zakaz będzie nieskuteczny.

Aktualizacja: 30.11.2017 07:24 Publikacja: 29.11.2017 20:00

Branża reklamowa chce samoregulacji ws. piwa

Foto: 123RF

Projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest teraz na etapie konsultacji, w których biorą udział branża piwna i reklamowa. Przewiduje, że dozwolone dzisiaj między godz. 20 i 6 rano reklamy piwa w telewizji, radiu, kinach i teatrach będą mogły być emitowane tylko między godz. 23 i 6 rano.

– Chcemy zaproponować regulatorom, którymi w tym przypadku są Ministerstwo Zdrowia i PARPA, samoregulację w zakresie reklamy piwa: spróbować ograniczyć ją w taki sposób, by osiągnąć podstawowy cel, jakim jest ograniczenie picia alkoholu, zwłaszcza wśród młodzieży. Zakaz reklamy piwa w telewizji w godzinach 20–23 nie rozwiąże tego problemu – spowoduje, że przeniosą się one do internetu, gdzie jest jeszcze więcej młodszych odbiorców – mówi „Rz" Zbigniew Gajewski, nowy dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, który przyjmuje skargi na reklamy w Polsce i rozpatruje je na podstawie samoregulacyjnego kodeksu etyki reklamy.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju