Reklama
Rozwiń
Reklama

Branża reklamowa chce samoregulacji ws. piwa

Rada Reklamy i producenci trunku z chmielu zaproponują resortowi zdrowia własne pomysły na obostrzenia dla reklam piwa w telewizji. Ich zdaniem planowany przez rząd zakaz będzie nieskuteczny.

Aktualizacja: 30.11.2017 07:24 Publikacja: 29.11.2017 20:00

Branża reklamowa chce samoregulacji ws. piwa

Foto: 123RF

Projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest teraz na etapie konsultacji, w których biorą udział branża piwna i reklamowa. Przewiduje, że dozwolone dzisiaj między godz. 20 i 6 rano reklamy piwa w telewizji, radiu, kinach i teatrach będą mogły być emitowane tylko między godz. 23 i 6 rano.

– Chcemy zaproponować regulatorom, którymi w tym przypadku są Ministerstwo Zdrowia i PARPA, samoregulację w zakresie reklamy piwa: spróbować ograniczyć ją w taki sposób, by osiągnąć podstawowy cel, jakim jest ograniczenie picia alkoholu, zwłaszcza wśród młodzieży. Zakaz reklamy piwa w telewizji w godzinach 20–23 nie rozwiąże tego problemu – spowoduje, że przeniosą się one do internetu, gdzie jest jeszcze więcej młodszych odbiorców – mówi „Rz" Zbigniew Gajewski, nowy dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, który przyjmuje skargi na reklamy w Polsce i rozpatruje je na podstawie samoregulacyjnego kodeksu etyki reklamy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama