Reklama
Rozwiń
Reklama

Producenci gier z Polski na celowniku gigantów z Azji

Chiński Tencent kupił pakiet akcji Bloober Teamu. Inwestorzy branżowi z Azji mogą być też zainteresowani studiem Ten Square Games.

Aktualizacja: 11.10.2021 21:00 Publikacja: 11.10.2021 20:20

Producenci gier z Polski na celowniku gigantów z Azji

Foto: materiały prasowe

Średni roczny wzrost globalnego rynku gier w latach 2019–2024 będzie sięgał 9 proc. i na koniec tego okresu osiągnie 219 mld dol. – szacuje portal Newzoo. Przez globalny rynek gier przetacza się fala konsolidacji. Polskie studia też stają się jej częścią.

Potwierdzeniem tego jest najnowsza transakcja zawarta na polskim rynku gier, czyli zakup przez Tencent Holdings znaczącego pakietu Bloober Teamu. Lista światowych spółek, w których udziały (z reguły mniejszościowe) ma chiński gigant, jest już bardzo długa. Jego transakcja dotycząca inwestycji w Bloobera wpisuje się w scenariusz, który niedawno nakreślił zarząd polskiego studia. Podkreślił, że chce ono poszerzyć działalność. Do tej pory firma koncentrowała się na horrorze psychologicznym, teraz zamierza trafiać do większej grupy docelowej i tworzyć gry z większą liczbą elementów akcji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama