Reklama
Rozwiń
Reklama

TikTok współpracuje z Kremlem. Zgadza się na cenzurę

Chińczycy przestraszyli się działań Kremla wobec amerykańskich serwisów społecznościowych. TikTok wyraził gotować współpracy z rosyjskimi władzami w ujawnieniu i usuwaniu treści, które nie podobają się rosyjskich rządzącym.

Aktualizacja: 09.04.2021 15:41 Publikacja: 09.04.2021 15:33

TikTok współpracuje z Kremlem. Zgadza się na cenzurę

Foto: AFP

TikTok jest gotów współdziałać z władzami rosyjskimi w wykrywaniu nielegalnych treści - powiedział dziennikarzom Wasilij Piskariew, szef komisji Dumy (niższa izba rosyjskiego parlamentu) ds. zbadania faktów zagranicznej ingerencji w wewnętrzne sprawy Rosji, cytowany przez RIA Nowosti.

Deputowany wyliczył największe przewiny chińskiej aplikacji. „W styczniu-lutym na platformie cyfrowej TikTok opublikowano ponad tysiąc nielegalnych treści. Pierwszą z nich jest wciągnięcie nastolatków w nielegalne protesty (w obronie Aleksieja Nawalnego -red.); zaangażowanie nastolatków w nieposłuszeństwo i przemoc wobec funkcjonariuszy. I wreszcie to, co jest najsmutniejsze i najbardziej skandaliczne - wciągnięcie młodzieży w samobójstwa. Zidentyfikowaliśmy ponad 250 takich treści. A i wcześniej była ich ogromna liczba i to w czasach, gdy mamy prawo, które zobowiązuje serwisy do identyfikowania takich nielegalnych treści i samodzielnego ich usuwania albo do usuwania na wniosek Roskomnadzor (państwowy nadzór telekomunikacyjny - red.)"- powiedział Piskariew.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama