Tablety produkują już wszyscy: i producenci komputerów, którzy chcą poprawić słabnącą sprzedaż tradycyjnych maszyn, i firmy wytwarzające akcesoria do komputerów, a nawet dystrybutorzy sprzętu IT.
Powód? Według szacunków firmy analitycznej IDC w ubiegłym roku w naszym kraju sprzedanych zostało ponad 700 tys. tabletów. To ponad cztery razy więcej niż w 2011 roku. A ten rok ma być pod tym względem jeszcze lepszy. Action, dystrybutor sprzętu takich marek jak Acer, ASUS, HP, Lenovo czy Samsung, przewiduje aż 300-proc. wzrost sprzedaży elektronicznych tabliczek w 2013 roku.
- Popularność tabletów rośnie w szalonym tempie – mówi Patryk Wojtas, menedżer produktu w sklepie internetowym Agito.pl. - Według naszego zestawienia sprzedaż tych urządzeń w grudniu 2012 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku wzrosła prawie 20-krotnie!
Duży udział w tym sukcesie miały polskie firmy, najczęściej opatrujące własną marką niedrogie wyroby z Dalekiego Wschodu. To właśnie ich produkty, w cenie nieprzekraczającej 600 zł, stanowiły w trzecim kwartale 2012 roku ponad połowę tabletów sprzedawanych w Polsce – podaje IDC.
Elektroniczne tabliczki pod własną marką wprowadziła do sprzedaży w maju ubiegłego roku firma NTT System, która do tej pory zajmowała się produkcją komputerów, serwerów i peryferiów. Tadeusz Kurek, jej prezes, twierdzi, że specjaliści firmy przez rok pracowali nad najkorzystniejszą konfiguracją sprzętową pierwszego tabletu – tak, by był wydajny, a jednocześnie mógł być sprzedawany w atrakcyjnej dla klienta cenie. Pierwsze z tych urządzeń, za niespełna 400 zł, znalazło się na rynku w maju ubiegłego roku, a dziś firma ma w ofercie sześć modeli tabletów NTT. Kolejnych kilkanaście trafi na rynek do końca 2013 roku.