Dzięki temu w kieszeniach Polaków pozostanie około 200 mln zł rocznie. Niższe ceny napędzają operatorom klientów. W ciągu roku ich liczba skoczyła o kilkaset tysięcy. Jak wynika z badań SMG/KRC, z sieci korzysta już 45 proc. Polaków powyżej 15. roku życia.

Z operatorami telekomunikacyjnymi coraz skuteczniej konkurują operatorzy telewizji kablowej i sieci komórkowe, którzy razem mają już ponad 2 mln klientów internetowych usług. W ubiegłym roku liczba abonentów tych usług wzrosła o 30 – 40 proc., a obecnie płaci za nie ok. 5 mln Polaków.Na razie obniżanie cen operatorom się opłaca.

– Nasze przychody rosną, ponieważ mamy coraz więcej klientów. Poza tym łączymy usługi telekomunikacyjne w pakiety, więc chociaż na każdej usłudze zarabiamy trochę mniej, to statystyczny abonent przynosi nam coraz wyższe przychody – mówi Simon Boyd, szef UPC Polska, drugiego co do wielkości dostawcy Internetu w Polsce.

Analitycy przestrzegają jednak, że nie ma już co liczyć na równie wysokie obniżki jak w ubiegłych latach. Ceny podstawowych usług internetowych zatrzymały się na poziomie 30 – 35 zł miesięcznie i trudno się spodziewać kolejnych spadków.