Resort stworzył niszę

Nowe przepisy o reklamie. Stracą producenci, zyskają pośrednicy

Publikacja: 05.12.2008 03:59

Branża farmaceutyczna nie ustaje w krytyce rozporządzenie ministra zdrowia o reklamie produktów leczniczych, które obowiązuje od poniedziałku.

Producenci leków twierdzą, że zakaz spotykania się przedstawicieli medycznych z lekarzami w godzinach pracy może przyczynić się do redukcji zatrudnienia w koncernach. Ale nowe przepisy otworzyły też niszę na rynku – powstało zapotrzebowanie na usługi pośrednictwa między reprezentantami a lekarzami.

Niektóre firmy już korzystają na wejściu w życie rozporządzenia. – Miesiąc temu, gdy już było wiadomo, jaki kształt będą mieć zmiany w prawie, zgłosiły się do nas trzy duże korporacje z propozycją współpracy – mówi „Rz” Ireneusz Pankiewicz z Pharma Distribution Group. Ta wrocławska spółka zajmuje się przekazywaniem informacji o lekach do aptek, które nie są odwiedzane przez przedstawicieli medycznych, a także zbieraniem zamówień dla hurtowni.

PDG, która dysponuje własnym call center, działa jak typowy łącznik – tworzy grafiki spotkań reprezentantów z medykami, rezerwując dla nich miejsce w planie zajęć lekarzy, umawia i obsługuje też ich rozmowy telefoniczne. Spółka z Wrocławia uruchomiła takie usługi pół roku temu na potrzeby jednego z klientów, który – nie wiedząc jeszcze o planach wprowadzenia w życie nowych przepisów – chciał zlecić je firmie zewnętrznej.

– Teraz jesteśmy gotowi do obsługi nawet 50 – 60 firm, z których każda zatrudnia średnio 100 reprezentantów medycznych – twierdzi Ireneusz Pankiewicz.

Jeśli te plany się powiodą, PDG liczy w przyszłym roku nawet na kilkusetprocentowy wzrost obrotów, które w 2008 r. mają sięgnąć kilkunastu milionów złotych. Spółka planuje też wejść w ciągu dwóch lat na New Connect.

Zdaniem ekspertów niespodziewaną niszę na rynku będą starały się wykorzystać także inne firmy, niekoniecznie wyspecjalizowane w farmacji, ale dysponujące własną bazą informatyczną.

[wyimek]22 mld zł wart jest rynek farmaceutyczny w Polsce (w cenach producenta) [/wyimek]

[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=b.chomatowska@rp.pl]b.chomatowska@rp.pl[/mail][/i]

Branża farmaceutyczna nie ustaje w krytyce rozporządzenie ministra zdrowia o reklamie produktów leczniczych, które obowiązuje od poniedziałku.

Producenci leków twierdzą, że zakaz spotykania się przedstawicieli medycznych z lekarzami w godzinach pracy może przyczynić się do redukcji zatrudnienia w koncernach. Ale nowe przepisy otworzyły też niszę na rynku – powstało zapotrzebowanie na usługi pośrednictwa między reprezentantami a lekarzami.

Pozostało 80% artykułu
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?