Reklama

Resort stworzył niszę

Nowe przepisy o reklamie. Stracą producenci, zyskają pośrednicy

Publikacja: 05.12.2008 03:59

Branża farmaceutyczna nie ustaje w krytyce rozporządzenie ministra zdrowia o reklamie produktów leczniczych, które obowiązuje od poniedziałku.

Producenci leków twierdzą, że zakaz spotykania się przedstawicieli medycznych z lekarzami w godzinach pracy może przyczynić się do redukcji zatrudnienia w koncernach. Ale nowe przepisy otworzyły też niszę na rynku – powstało zapotrzebowanie na usługi pośrednictwa między reprezentantami a lekarzami.

Niektóre firmy już korzystają na wejściu w życie rozporządzenia. – Miesiąc temu, gdy już było wiadomo, jaki kształt będą mieć zmiany w prawie, zgłosiły się do nas trzy duże korporacje z propozycją współpracy – mówi „Rz” Ireneusz Pankiewicz z Pharma Distribution Group. Ta wrocławska spółka zajmuje się przekazywaniem informacji o lekach do aptek, które nie są odwiedzane przez przedstawicieli medycznych, a także zbieraniem zamówień dla hurtowni.

PDG, która dysponuje własnym call center, działa jak typowy łącznik – tworzy grafiki spotkań reprezentantów z medykami, rezerwując dla nich miejsce w planie zajęć lekarzy, umawia i obsługuje też ich rozmowy telefoniczne. Spółka z Wrocławia uruchomiła takie usługi pół roku temu na potrzeby jednego z klientów, który – nie wiedząc jeszcze o planach wprowadzenia w życie nowych przepisów – chciał zlecić je firmie zewnętrznej.

– Teraz jesteśmy gotowi do obsługi nawet 50 – 60 firm, z których każda zatrudnia średnio 100 reprezentantów medycznych – twierdzi Ireneusz Pankiewicz.

Reklama
Reklama

Jeśli te plany się powiodą, PDG liczy w przyszłym roku nawet na kilkusetprocentowy wzrost obrotów, które w 2008 r. mają sięgnąć kilkunastu milionów złotych. Spółka planuje też wejść w ciągu dwóch lat na New Connect.

Zdaniem ekspertów niespodziewaną niszę na rynku będą starały się wykorzystać także inne firmy, niekoniecznie wyspecjalizowane w farmacji, ale dysponujące własną bazą informatyczną.

[wyimek]22 mld zł wart jest rynek farmaceutyczny w Polsce (w cenach producenta) [/wyimek]

[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=b.chomatowska@rp.pl]b.chomatowska@rp.pl[/mail][/i]

Branża farmaceutyczna nie ustaje w krytyce rozporządzenie ministra zdrowia o reklamie produktów leczniczych, które obowiązuje od poniedziałku.

Producenci leków twierdzą, że zakaz spotykania się przedstawicieli medycznych z lekarzami w godzinach pracy może przyczynić się do redukcji zatrudnienia w koncernach. Ale nowe przepisy otworzyły też niszę na rynku – powstało zapotrzebowanie na usługi pośrednictwa między reprezentantami a lekarzami.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama