Eurozet na rozdrożu

Co dalej z grupą Radia Zet. Musi nie tylko powalczyć z RMF FM, ale też wejść do Internetu i rozwiązać kwestię sieci Plus

Publikacja: 24.06.2009 05:15

Eurozet, Żurawia 8 w Warszawie

Eurozet, Żurawia 8 w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

Dogonienie silniejszej konkurencji – radia RMF FM – przez Radio Zet, o co będzie musiał zawalczyć nowo powołany redaktor naczelny Radia Zet Mateusz Kirstein, to niejedyne zadanie stojące przed radiową grupą Eurozet. Według najnowszej fali badania Radio Track obejmującej okres od marca do maja słuchalność RMF FM wynosiła 27,4 proc., a Radia Zet – 16,3 proc.

– Grupa powinna jak najszybciej zaistnieć w Internecie, dotyczy to zwłaszcza jej sieci Chilli Zet. Eurozet o tym wie i nad tym pracuje. Sieć to nie jest złota szkatuła, z której od razu zaczną się sypać pieniądze, ale tak duży nadawca powinien w niej już być – uważa Maciej Teliszewski, dyrektor zarządzający CR Media Consulting.

Zwłaszcza że w Internecie dawno mają swoje odnogi konkurencyjne firmy – Agora (Tuba FM), Eska (Fabryka Muzy) oraz RMF (Miasto Muzyki). Eurozet (właściciel Radia Zet, sieci Chilli Zet, sieci Plus i Antyradia) zapewnia, że nad siecią pracuje. – Myślę, że ruszymy najpóźniej za dziesięć miesięcy – zapowiedział w rozmowie z „Rz” Robert Kozyra, ustępujący prezes i były redaktor naczelny Radia Zet, który ma odpowiadać za nowe projekty radiowej grupy, w tym działalność telewizyjną i internetową.

Wspomniana Chilli Zet, konkurencja Radia PiN, która na rynku działa od końca ubiegłego roku, ma do końca roku zwiększyć słuchalność. – Głównym założeniem było zdobycie w grudniu tego roku 190 tys. słuchaczy, dobrze wykształconych i wymagających mieszkańców dużych miast. Już teraz, bez znaczących nakładów na promocję, udało się przekonać do naszej stacji 153 tysiące słuchaczy (badania Radio Track za okres luty – kwiecień). Jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni – mówi „Rz” Monika Bednarek, prezes grupy Eurozet.

– Niewykluczone, że to się uda, bo to dobra stacja, ale potrzeba jej więcej zabiegów promocyjnych. A z tym trzeba się spieszyć, bo o lokalizacje w kolejnych miastach już zabiega konkurencyjne Radio PiN – zauważa Maciej Teliszewski.

Według ekspertów Eurozet powinien też rozwiązać kwestię katolickich rozgłośni radia Plus. Najkorzystniejsze byłoby ponowne scalenie ich z rozgłośniami z sieci VOX FM. W Polsce dwiema sieciami radiowymi wspólnie z diecezjami zarządzają komercyjni partnerzy – Eurozet (Radio Plus) i Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (Vox FM). – Te dwie sieci muszą się kiedyś połączyć, ale nie wyobrażam sobie, która ze stron zgodziłaby się odsprzedać drugiej swoją – mówi Teliszewski. Monika Bednarek na pytanie o to, jak można dalej rozwijać sieć Plusów, odpowiada „Rz”: – To w znacznym stopniu zależy od polityki Kościoła, nie Eurozetu. Naszym zdaniem połączenie sieci Plusa i VOX w ten czy inny sposób to jedyne rozwiązanie sensowne ekonomicznie.

Podobnego zdania jest Leszek Kozioł, prezes VOX FM. – Tak jak trzy lata temu, tak i teraz uważamy, że połączenie tych dwóch sieci byłoby najlepszym wyjściem. Jednak na dzisiaj nie ma w tej sprawie decyzji, a żadna ze stron nie chce się pozbyć swojego projektu – mówi.

Dogonienie silniejszej konkurencji – radia RMF FM – przez Radio Zet, o co będzie musiał zawalczyć nowo powołany redaktor naczelny Radia Zet Mateusz Kirstein, to niejedyne zadanie stojące przed radiową grupą Eurozet. Według najnowszej fali badania Radio Track obejmującej okres od marca do maja słuchalność RMF FM wynosiła 27,4 proc., a Radia Zet – 16,3 proc.

– Grupa powinna jak najszybciej zaistnieć w Internecie, dotyczy to zwłaszcza jej sieci Chilli Zet. Eurozet o tym wie i nad tym pracuje. Sieć to nie jest złota szkatuła, z której od razu zaczną się sypać pieniądze, ale tak duży nadawca powinien w niej już być – uważa Maciej Teliszewski, dyrektor zarządzający CR Media Consulting.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie