Rynek prasy nadal się kurczy. Łączna sprzedaż pięciu największych gazet ogólnopolskich w pierwszym półroczu wynosiła 1,35 mln egz., co oznacza, że spadła o 6,9 proc. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.
W samym czerwcu te same gazety łącznie średnio sprzedawały codziennie 1,3 mln egz., o 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Miał na to wpływ nie tylko niekorzystny trend na rynku prasy, ale też fakt, że czerwiec jest tradycyjnie jednym ze słabszych miesięcy na rynku dzienników - są wakacje i czytelnicy gazet zaczynają wtedy urlopy.
W pierwszym półroczu liderem sprzedażowym wśród gazet codziennych pozostał bulwarowy "Fakt", który od stycznia do czerwca sprzedawał średnio 474,6 tys. egz., 0 6,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadek o 7,2 proc. odnotowała "Gazeta Wyborcza", której sprzedaż spadła do 387,7 tys. egz., a o 5,2 proc., do 197,4 tys. egz., skurczyła się sprzedaż "Super Expressu".
"Rzeczpospolita" wyprzedziła "Dziennik" i pozostała w pierwszym półroczu drugą, po "Gazecie Wyborczej", opiniotwórczą gazetą ogólnopolską na rynku ze średnią sprzedażą na poziomie 146,5 tys. egz. (spadek o 9,4 proc.). "Dziennik" zamknął półrocze średnią sprzedażą na poziomie 144,2 tys. egz., o 6,7 proc. niższą niż rok wcześniej.