Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie dopatrzył się żadnych zagrożeń w planowanej na jesień fuzji „Dziennika” z „Gazetą Prawną” i wczoraj wydał zgodę na połączenie. „Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego prezes urzędu uznała, że koncentracja nie przyczyni się do istotnego ograniczenia konkurencji, w szczególności przez powstanie lub umocnienie pozycji dominującej na rynku” – napisał urząd w decyzji.
Zezwolił na to, by Axel Springer Polska (wydawca „Dziennika”) mógł objąć 49 proc. udziałów w wydającej „Gazetę Prawną” spółce Infor Biznes, która zostanie też właścicielem domeny Dziennik.pl. – Infor Biznes przejmuje wydawanie „Dziennika” i Dziennika.pl – potwierdza Marcin Malinowski, rzecznik Grupy Infor PL, do której należy spółka Infor Biznes.
Jesienią „Gazeta Prawna” pozostanie w obecnej formule w prenumeracie, a w kioskowej sprzedaży pojawi się powstały z połączenia tych dwóch gazet nowy tytuł kierowany przez Michała Koboskę. „Dziennik” najprawdopodobniej w ogóle zniknie z rynku w dotychczasowej formie.
Dziś Michał Kobosko, redaktor naczelny „Dziennika”, zostaje szefem „Gazety Prawnej”, a do zarządu Infor Biznes wchodzi jako wiceprezes Dominik Tzimas (dotychczasowy dyrektor zarządzający „Dziennika” w Springerze). Prezesem spółki jest Dariusz Piekarski, a drugim wiceprezesem Ewa Świstuniuk. Od 17 sierpnia sprzedaż reklam w „Dzienniku” i Dzienniku.pl przechodzi do biura reklamy „Prawnej”.
To jednak niejedyna zmiana na rynku gazet. Już od 3 sierpnia powiększył się on o kolejny tytuł. Mimo kryzysu na rynku gazet spółka SportLive24 zaczęła wydawać sportową gazetę „Futbol News”, która ma się ukazywać dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i czwartki.