Łączna średnia sprzedaż dziesięciu największych tytułów z tej półki wynosiła w I półroczu 654,8 tys. egz. i była o 32,6 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.
Przed spadkami uchroniły się w tym czasie tylko dwa tytuły: publikujący przedruki z polskiej prasy "Tygodnik Angora", którego średnia sprzedaż w I półroczu urosła o 6 proc. i katolicki "Gość Niedzielny" - wzrost o 5,4 tys. egz. Najbardziej spadła natomiast sprzedaż "Przekroju" - o 26,9 proc. Czerwiec, lipiec i sierpień to tradycyjnie słabe miesiące dla prasy - jej czytelnicy wyjeżdżają wtedy na wakacje i czytają mniej.
Średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła w I półroczu 144, 8 tys. egz. (o 3,62 proc. mniej niż rok wcześniej), "Newsweek Polska" sprzedawał średnio 107,8 tys. egz. (spadek o 14,4 proc.), a "Wprost" - 103,3 tys. egz. (spadek o 6,8 proc.). Wynik "Przekroju" to 51,7 tys. egz., "Gazety Polskiej" - 24,8 tys. egz. (spadek o 2 proc.), a "Przeglądu" - 22,3 tys. egz. (spadek o 9,4 proc.).
"Tygodnik Angora" sprzedawał w I półroczu średnio 310,8 tys. egz. (najwyższy w całej grupie tygodników opinii wzrost - o 6 proc.), ale już publikujące przedruki z prasy zagranicznej "Forum" odnotowało spadek sprzedaży o 0,8 proc., do 18,4 tys. egz. Katolicki "Gość Niedzielny" zwiększył sprzedaż o 5,4 proc. do 136,8 tys. egz., ale np. "Tygodnik Powszechny" odnotował 1,1 proc. spadek sprzedaży do 21,9 tys. egz.