[b]Czy Apple jest jeszcze firmą komputerową? Czasami zdaje się, że zajmuje się już tylko gadżetami.[/b]
Firmy komputerowe zupełnie się zmieniły. Apple nie jest firmą taką jak np. HP, który produkuje sprzęt, czy Microsoft, który zajmuje się głównie oprogramowanie. My tworzymy oba. Oczywiście, to czym jest komputer, definiuje głównie oprogramowanie. Oczywiście liczy się także styl i satysfakcja użytkownika. Klienci bowiem zwracają się ku rozwiązaniom łatwym w obsłudze. Weźmy na przykład muzykę. Cała lata używano płyt analogowych, kompaktów, dyskutowano o jakości dźwięku. Wszystko zmieniły jednak odtwarzacze mp3, mimo że początkowo dźwięk słabej jakości. Były wygodniejsze w użyciu niż cokolwiek innego. Ludzie myślą obrazami, a obrazy komunikują emocje. Dlatego ważny jest wygląd produktu i skojarzenia, jakie budzi.
[b]Dziś większość użytkowników nie potrzebuje już szybszych komputerów i pojemniejszych dysków. Czy zatem to wygląd i design są przyszłością technologii?[/b]
Tak. Zmierzamy w nowych kierunkach, które wyznaczają technologie mobilne i masowe społeczności. Dlatego tak ważne jest, by nowe produkty były łatwe w użyciu, by mógł je zrozumieć przeciętny użytkownik. W końcu chodzi o to, by ludzie używali technologii i ułatwili sobie życie dzięki nim. Niekoniecznie muszą wiedzieć w szczegółach, jak to działa.
[b]W takim razie czy gdyby dziś miał pan znów 20 lat i zakładał firmę komputerową, postawiłby pan właśnie na łatwość obsługi? A może na coś innego?[/b]