Około 150 mln zł wyniosły marcowe cennikowe wpływy największych pięciu gazet ogólnopolskich – wynika z danych Expert Monitora.
W sumie wpływy „Faktu”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu”, „Rz” i „Dziennika Gazety Prawnej” oraz projektu „Polska The Times” były o niecały 1 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Dotyczy to tylko wydań ogólnopolskich, bez wydań lokalnych.
Analogicznie liczony rynek reklam ogólnopolskich w tych samych gazetach w marcu minimalnie wzrósł (o 0,5 proc.) do 83,6 mln zł. I to mimo że wpływy „Dziennika Gazety Prawnej” wynosiły 9,08 mln zł, o 33,1 proc. mniej niż w marcu 2009 r. wykazały łącznie „Gazeta Prawna” i „Dziennik”. Zrównoważyły to dwucyfrowe zwyżki wpływów „Gazety Wyborczej” i „Rz”.
Wpływy podawane przez Expert Monitor nie uwzględniają rabatów udzielanych przez media reklamodawcom. W przypadku gazet wynoszą one średnio ok. 50 proc.
Jak mówi Monika Rychlica, szefowa działu prasy i nowych mediów w Initiative Warszawa, pierwszy kwartał nie był w gazetach już tak zły jak końcówka ubiegłego roku.